وزیر کشور عراق:۱۲۰ گیت در مرز زرباطیه برای اربعین ایجاد می‌شود/ تمرکز اصلی اربعین در مرز مهران

سرویس ایلام - وزیر کشور عراق جهت دیدار با همتای ایرانی خود به مرز مهران آمد و به خبرنگاران گفت: نقطه تمرکز اربعین در مرزهای ایلام و واسط است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالامیر الشمری با اشاره به اینکه افزون بر ۵۰ درصد زائران اربعین از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می کنند؛ گفت: این مرزها در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی مسئولان ۲ کشور قرار دارند.

وی افزود: بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.

الشمری گفت: سامانه های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت و سرعت بخشی در ترددها ایجاد خواهد شد.

وزیر کشور عراق تاکید کرد: حدود ۲۰۰ خودرو متشکل از اتوبوس و سایر خودروها برای حمل و نقل عمومی و انتقال زوار در مسیرهای ورود و خروج پیش بینی شده است.

وی با اشاره به گرمای هوا در اربعین پیش رو یادآور شد: آب شرب برای زوار در مرز زرباطیه فراهم و ورود خودروهای امدادی هم مورد توافق قرار گرفته است.

الشمری اضافه کرد: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا ۲ هفته آینده اتخاد می شود.

او گفت: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آنها اخذ شود.

کد خبر 2758936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha