پایگاه انتقال خون بوکان به دستور معاون رییس جمهور افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- پایگاه انتقال خون بوکان امروز دوشنبه در مراسمی با دستور معاون اول رییس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس همزمان با چندین پایگاه دیگر در مناطق مختلف کشور، افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، پایگاه انتقال خون شهرستان بوکان با دستور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور فرماندار بوکان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی در حاشیه آیین افتتاح این پایگاه گفت: این پایگاه ثابت خونگیری در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محوطه بیمارستان شهید قلی پور بوکان احداث شده و دارای ۹ تخت خون‌گیری مردان و زنان است.

مجتبی قهرمان رضاییه افزود: هم اکنون پزشک و ٥ نیرو به صورت طرح در این پایگاه به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند و در آینده نزدیک سهمیه مجوز استخدامی برای این مرکز تعیین خواهد شد.

او اضافه کرد: برای تجهیز و تکمیل این پایگاه انتقال خون در مجموع بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزنیه شده که پرداخت بخشی از این هزینه را یکی از خیرین این شهرستان تقبل کرده است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این پایگاه امکان ارایه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خون های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون مهاباد انتقال داده می‌شود.

گفتنی است؛ سال ٨٨ پایگاه انتقال خون بوکان زیر نظر مرکز انتقال خون مهاباد فعالیت خود را آغاز کرد و در روزهای زوج به شهروندان این شهر خدمات ارائه می کرد و گفته می شود؛ سالانه پنج هزار اهداء کننده خون به آن مراجعه می کرد، اما مهرماه سال ۱۳۹۵ در حالی که شهروندان منتظر تحقق وعده تبدیل پایگاه انتقال خون بوکان به مرکز بودند این پایگاه خون تعطیل شد.

نیاز به خون و فرآورده های خونی به صورت مداوم وجود دارد و این امر باعث شد که پیگیری و استقرار پایگاه انتقال خون در شهرستان بوکان به دغدغه اصلی تبدیل شود.

کد خبر 2758941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha