رونق گردشگری سلامت، اقتصاد کردستان را متحول می کند

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: رونق گردشگری سلامت می تواند اقتصاداستان و غرب کشور را متحول کند.

به گزارش کرد پرس، تیمور خالدی سه شنبه شب در جلسه کارگروه گردشگری سلامت کردستان با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران گردشگران سلامت هستند، گفت: ارزان بودن خدمات پزشکی در ایران نسبت به کشورهای همسایه باعث شده تا ایران، انتخاب اول عراقی ها برای استفاده از خدمات درمانی و سلامت باشد.

وی اظهار کرد: فرصت مناسبی است که بخشی از گردشگران عراقی با ورود به کشور، در کردستان بمانند و افرادی هم که قصد سفر به استان های دیگری دارند برای آنان برنامه ریزی شود.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون ٥ دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره برداری در کردستان مجری برگزاری تورهای گردشگری سلامت است، افزود: ضروری است با هماهنگی و فعالیت آژانس ها و دفاتر، برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا تفریح قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه ریزی کنیم.

خالدی ادامه داد: اشتراکات فرهنگی و زبانی مردم کردستان با مسافران و گردشگران عراقی می تواند راهی برای اشتغال و رونق گردشگری در این استان باشد.

وی یادآور شد: ٥ محور اصلی شامل مدیریت و برنامه ریزی، تبلیغات و نمادسازی، توسعه زیرساخت ها و سرمایه ‎گذاری، نظارت و ساماندهی و آموزش و توانمندسازی برای ارزیابی عملکرد کمیته مشترک گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: امید است با اجرای الگوی عملیاتی _ راهبردی گردشگری سلامت در استان و با همکاری ارگان ها، نهادها و بخش های خصوصی مربوطه در این حوزه بتوانیم گام های مثبتی برای توسعه استان برداریم.

کد خبر 2759005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha