هداپار خواستار تجدید نظر اردوغان در عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

سرویس ترکیه - اعضای هداپار و یک گروه حامی حزب الله با شرکت در تجمعی خواستار تجدید نظر اردوغان در عضویت در اتحادیه اروپا و جهاد علیه دشمنان اسلام شدند.

به گزارش کردپرس، گروه بنیادگرا موسوم به پلتفرم دوست داران پیامبر (PSP) که به نزدیکی ایدئولوژیک با حزب الله شهرت دارند، روز گذشته در واکنش به توهین به مقدسات اسلام، در میدان استاسیون دیاربکر تجمع کردند و ندای جهاد سر دادند.

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، در این تجمع فاروق دینچ نماینده حزب مطالبه آزاد (هداپار) و عدنان آقگنول رئیس PSP سخنرانی کرده و از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار تجدید نظر در عضویت در اتحادیه اروپا شدند. آنها از اردوغان خواستند تا به جای عضویت در اتحادیه اروپا به فکر ایجاد اتحادیه کشورهای مسلمان باشد.

محمت گوکتاش، رئیس افتخاری این پلتفرم و نویسنده مجله «انظار» وابسته به حزب‌الله، در سخنرانی خود با بیان این که دشمنی با اسلام باید بهای سنگینی داشته باشد و آنها باید این بها را بپردازند، گفت: «کتاب و پیامبر ما نور خدا هستند و وظیفه ما است که این نور را به اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر برسانیم.»

از دیگر شرکت کنندگان در این تجمع، زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس هداپار و محمت حسین ییلماز، معاون رئیس هداپار، همچنین محمد بشیر وارول، رابط بین حزب و حزب الله بودند. وارول یکی از کسانی است که نام او پیش از این در پرونده ترور «غفار اوکان» رئیس پلیس سابق دیاربکر آمده است.

کد خبر 2759013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha