سیل تابستانه در چایپاره ۱۴۰ نفر را دچار حادثه کرد

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بارش باران سیل آسای در شمال استان سبب شد ۱۴۰ نفر از اهالی روستاهای شهرستان چایپاره در معرض خطر قرار گیرند.

به گزارش کردپرس، حمدی محبوبی افزود:  بر اثر بارش باران سیل آسای شمال استان آذربایجان غربی در شهرستان چایپاره، عصر روز جمعه ۱۳مردادماه ۱۴۰۲، آبگرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها به ندای امداد هلال‌احمر گزارش و بلافاصله تیم های عملیاتی امدادی برای امدادرسانی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

او ادامه داد:  به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان چایپاره، ۶ تیم عملیاتی از این شهرستان در شهر قره ضیاالدین و سه روستای بسطام، بابل آباد و تاج خاتون اقدام به ارزیابی و تخلیه آب منازل مسکونی کردند.

محبوبی گفت: در روستاهای بسطام، تاج خاتون و بابل آباد و شهر قره ضیاالدین  شهرستان چایپاره ۳۵ منزل مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت و در ۱۵ منزل مسکونی تخلیه آب انجام شد.

نجات ۲۵ نفر از ارتفاعات شهرستان خوی

سرپرست هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه روز جمعه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲؛ به دنبال گزارشی مبنی بر گرفتاری کوهنوردان چند گروه کوهنوردی در ارتفاعات روستای قریس(بی بی شهربانو) شهرستان خوی که بدون توجه به هشدارهای  هواشناسی بر احتمال بارش باران به ارتفاعات صعود کرده بودند ،۲ تیم امداد نجات هلال احمر خوی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این عملیات با توجه به صعب العبور بودن مسیر و مسدود بودن مسیرهای دسترسی خودرویی به علت سیل و ریزش کوه به صورت پیاده و طی ۵ کیلومتر توسط نجاتگران انجام شد.

به گفته محبوبی؛ در نهایت پس از رسیدن نجاتگران بر بالین کوهنوردان و تحویل اقلام زیستی (پتونجات، پتو معمولی) و مواد غذایی ، آنها به منطقه امن منتقل شدند و  این عملیات تا ساعت ۵/۳۰ دقیقه بامداد امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ادامه داشت.

کد خبر 2759120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha