۵ بال میش مرغ در کردستان مشاهده شد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۵ بال میش مرغ در محدوده اراضی شهرستان سقز در سال جاری مشاهده شد.

به گزارش کرد پرس، حیدر ویسی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست همواره اقدام به پایش و رصد مناطق مختلف استان می کنند، گفت: در پایشی که طی چند روز گذشته در استان انجام شد ۵ بال میش مرغ در محدوده اراضی شهرستان سقز مشاهده شد.

وی اظهار کرد: در سالیان گذشته به عبارتی دهه های ۶۰ و پیش از آن، در مناطقی از استان هم چون دشت چاردولی قروه و زرینه، دهگلان و دیواندره و سقز میش مرغ وجود داشت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه مناطق دشت و تپه ماهور از زیستگاه های مناسب برای میش مرغ است، افزود: تغییر اقلیم و فعالیت های کشاورزی و معدن کاری، باعث شده است بسیاری از زیستگاه های این پرنده در استان از بین رود.

ویسی با بیان اینکه میش مرغ بزرگترین پرنده در ایران است که در معرض خطر انقراض قرار دارد، ادامه داد: چندین سال بود که در هیچ کدام از مناطق استان این پرنده مشاهده نشده بود تا امسال در شهرستان سقز پنج بال از آنرا مشاهده کردیم.

وی یادآور شد: بی شک سازمان محیط زیست برای حفاظت از این گونه نادر و دیگر گونه های حیات وحش همه تلاش خود را بکار می گیرد و ما هم در استان پیگیر ارتقای منطقه زیست این پرنده در راستای حفاظت بیشتر از آن خواهیم بود.

کد خبر 2759149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha