آغاز پروژه های عمران شهری در سنندج/انجام ۸۱۰ هزار مترمربع آسفالت

شهردار سنندج گفت: با اتمام پروژه های نیمه تمام در سال گذشته، پروژه های جدید براساس نیاز شهر در بخش های مختلف، عمرانی با محوریت رفع مشکلات ترافیکی، سرمایه گذاری، ورزشی، فضای سبز، مناسب سازی، تحقق شهرداری الکترونیک و ... کلید خورده و با پیشرفت خوبی جلو می رود.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در نشست خبری با رسانه های کردستان، در مورد برخی شایعات در زمینه تامین منابع مالی اجرای پروژه ها و حمایت های صورت گرفته از سوی یونسکو و بانک جهانی، گفت: موضوع شهر خلاق موسیقی جهان یک موضوع فرهنگی است و هیچ اعتباری از سوی این سازمان به شهرداری اختصاص نیافته است.

وی اظهار کرد: سعی کرده ایم تمام ظرفیت ها را برای انجام پروژه های عمرانی پای کار بیاوریم و در این راستا همراهی بسیار خوب مجموعه مدیریت استان و همچنین پیمانکاران زمینه را برای انجام کارهای عمرانی بر زمین مانده در شهر فراهم کرده است.

شهردار سنندج مدیریت صحیح منابع، مسئولیت پذیری و ریسک پذیری را از دلایل مهم در موفقیت عملکرد و ایجاد رضایتمندی شهروندان از اقدامات انجام شده در مجموعه شهرداری عنوان کرد و افزود: مدیری که مسئولیت پذیر نباشد و قدرت ریسک پذیری نداشته باشد قطعا با مشکل مواجه می شود.

رشیدی ادامه داد: مدیر باید مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشد تیم مدیریتی استان هماهنگ با هم تلاش می کنند و با تلاش تیم مدیریتی به ویژه حمایت های استاندار کردستان، معاون عمرانی و همدلی و حمایت های آنها و همراهی و اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر توانسته ایم در مسیر خدمت به مردم عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

وی یادآور شد: با اتمام پروژه های نیمه تمام در سال گذشته، پروژه های جدید براساس نیاز شهر در بخش های مختلف، عمرانی با محوریت رفع مشکلات ترافیکی، سرمایه گذاری، ورزشی، فضای سبز، مناسب سازی، تحقق شهرداری الکترونیک و ...کلید خورده و با پیشرفت خوبی جلو می رود.

مناسب سازی برای جامعه کم توان ها

شهردار سنندج بیان کرد: برنامه ریزی هدفمند برای خدمت رسانی به جامعه کم توان ها از دیگر اولویت های شهرداری بود که در همین راستا تقریبا طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر سنندج افتاد و براساس گزارش متولیان این حوزه و معاونت عمران استانداری عملکرد شهرداری سنندج در این حوزه موفق بوده است در همین راستا در کنار اقدامات کوتاه و میان مدت برنامه ریزی برای تهیه نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج صورت گرفته و در حال تدوین این نقشه هستیم.

رشیدی گفت: مناسب سازی ۶ ایستگاه اتوبوس که احداث این ایستگاه ها تقریبا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

وی اظهار کرد: مناسب سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس که ۵ دستگاه از این تعداد قبلا خریداری و با ۱۵ دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز در این خصوص پرداخت شده است از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

شهردار سنندج افزود: در حوزه اشتغال برای معلولین که ۱۰ درصد از جمعیت هر جامعه را تشکیل می دهند شهرداری حد توان اقدام نموده و در کنار فعالیت چند نفر از این عزیزان در مجموعه و انتخاب مشاور شهردار در امور معلولین در واگذاری دکه هایی که در سطح شهر داریم درصدی به این جامعه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه در مجموع ۱۳۸ هزار مترمربع سنگ فرش و کف فرش و ۸۵ هزار متر طول جدول گذاری در سطح شهر انجام شده است.

انجام ۸۱۰ هزار مترمربع آسفالت

شهردار سنندج یادآور شد: برخورداری از خدمات شهری مناسب از قبیل خیابان های استاندارد با ایمنی مناسب کمترین حقوق شهروندی است که شهروندان باید از آن بهرمند باشند، آسفالت مناسب خیابان ها و معابر شهر یکی از خواسته های به حق شهروندان از شهرداری است.

رشیدی بیان کرد: یکی از گسترده ترین و دنباله دارترین حوزه های فعالیت شهرداری در سنندج در بازه زمانی یک سال و چند ماه گذشته، احداث، نگهداری و بهسازی معابر است.

وی گفت: اجرای عملیات آسفالت در بیش از ۸۱۰ هزار متر مربع در سال گذشته و چند ماهه امسال از اتفاقات خوبی بود که در شهر سنندج رقم خورد.

شهردار سنندج افزود: این میزان آسفالت با صرف بیش از ۱۰۶ هزار تن آسفالت در سطح شهر انجام که خوشبختانه رضایتمندی خوبی را به دنبال داشته است.

رشیدی اظهار کرد: امسال هم ۵۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت معابر سنندج با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تعریف شده که تا پایان تیر ماه ۲۴۰ هزار مترمربع با صرف ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن از این میزان عملیاتی شده است.

اجرای طرح جامع ترافیکی در سنندج

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیکی با نگاه پیاده راه سازی در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفته و در همین راستا ایجاد پارکینگ های طبقاتی به ویژه در بافت مرکزی شهر در دستور کار قرار گفته و مشاور نیز انتخاب و مشغول کار است.

شهردار سنندج یادآور شد: ایجاد پارکینگ طبقاتی در میدان آزادی نیز دیگر برنامه شهرداری سنندج است که در این راستا توافقات و کارهای کارشناسی با نیروی انتظامی در حال انجام است و این مهم به زودی جامه عمل پوشانده خواهد شد.

پیشرفت ۸۰ درصدی تحقق شهرداری الکترونیک

رشیدی بیان کرد: مردم سنندج تقریبا طی ۱۰۰ سال گذشته به صورت سنتی خدمات خود را از شهرداری دریافت و در این رویه هیچ، تغییری صورت نگرفته است با توجه به امکانات و بسترهایی که در عصر امروز وجود دارد نیازی ضروری بود که در این دوره از مدیریت شهرداری با همراهی شوراهای شهر شهرداری الکترونیک را محقق کنیم تا مردم بتوانند بدون حضور فیزیکی در مجموعه، خدمات مختلف در زمینه صدور پروانه، ساخت و پرداخت عوارض را دریافت کنند.

وی گفت: اجرای طرح شهرداری الکترونیک طی چند ماه گذشته در شهرداری سنندج کلید خورده و در حال حاضر پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و روند کار با سرعت مناسبی در حال انجام است.

تعریف۳۸۰ پروژه در بخش های مختلف شهری سنندج

شهردار سنندج به تعریف۳۸۰ پروژه در بخش های مختلف شهری سنندج اشاره کرد و افزود: بودجه امسال شهرداری سنندج با ریل گذاری و نگاه تخصصی و دید توسعه محوری همه نقاط شهر تعیین و سعی شده زمینه برای تحقق عدالت اجتماعی در خدمات رسانی به همه شهروندان در مناطق و نواحی مختلف به ویژه حاشیه شهر فراهم شود و در همین راستا بیش از ۳۳۵ فعالیت و ۳۸۰ پروژه در برنامه راهبردی امسال شهراری سنندج وجود دارد.

رشیدی اظهار کرد: تکمیل بلوار اتصال میدان لیلاخ به تقاطع سنجرخان، تکمیل بلوار ننله، تکمیل ساختمان آتش نشانی حسن آباد، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری خیابان شهدا و  احداث کمپ ماده ۱۶ و...از اقدامات شهرداری سنندج در این راستا بود.

وی ادامه داد: تعریض پل قشلاق (لاین خروجی) که تاثیر بسزایی در پدافند غیرعامل دارد، آغاز تکمیل بلوار کمربندی اسلام آباد (حد فاصل میدان امام رضا و اتصال آن به بلوار ارتش) در ۴ هزار مترطول، آغاز احداث بلوار ۲۴ متری جهت اتصال میدان ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید، آغاز احداث تقاطع غیرهم سطح میدان محمدی و...از پروژه های کلان شهری با محور رفع ترافیک در شهر سنندج است.

شهردار سنندج یادآور شد: پروژه اسلام آباد اگر به نتیجه برسد تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک در نقاط مختلف سطح شهر خواهد داشت.

پویش سبز سنه

وی بیان کرد: در طول سال گذشته و امسال توجه به توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت های مهم در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت تا جایکه بیش از ۷۵ هزار مترمربع فضای سبز در سال گذشته در این شهر احداث شد.

شهردار سنندج گفت: توسعه فضاهای سبز در قالب طرح محله محور و با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق حاشیه مانند نایسر، ننله و بافت فرسوده به صورت ویژه دنبال و در همین راستا اجرای پروژه های مختلفی از جمله پارک های چندین هکتاری در این نواحی در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت.

رشیدی احداث ۱۴۳هکتار پارک برای بهره مندی شهروندان در سنندج را در راستای ایجاد و توسعه فضاهای سبز در سالجاری با تاکید بر ثروت آفرینی و سرمایه گذاری در دستور کار قرار داد که در حال حاضر پارک روجیار در ۲۰ هکتار، پارک جیژوان ۱۰ هکتار، پارک پیرچنار بیش از ۳۷ هکتار، نیشتمان ۲۰ هکتار، اسلام آباد ۴ هکتار در حال اجراست.

وی افزود: المان زیبایی از تندیس ها و نمادهای فرهنگی شهر برای پارک روجیار طراحی شده و بخش های مختلف تفریحی، ورزشی و غیره در آن دیده شده است.

شهردار سنندج اظهار کرد: در پارک پیرچنار سورتمه را دیده ایم و معتقدیم این پارک ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذاران است.

رشیدی ادامه داد: در پارک آشتی که زحمت شهرداران و شورای دور قبلی است نیاز به وجود بسترهای سرمایه گذاری و اقتصادی دیده می شد که در همین راستا برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است و در فضاهایی که وجود دارد پروژه های سرمایه گذاری تعریف خواهد شد.

تدوین ۵۵ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه گذاری در سنندج

وی همچنین از سرمایه گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و اجرای چندین کلان پروژه در سنندج خبر داد و یادآور شد: در آینده نزدیک همایش بزرگ سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذاران در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

شهردار سنندج بیان کرد: مجتمع تجاری – خدماتی میدان قبا، مرکز مطالعات شهرداری سنندج، بدنه تجاری روبروی سوپر شیشه ای، مجتمع مسکونی تیمن دو واحدی، مجتمع مسکونی تیمن یک واحدی، مجتمع مسکونی بلوار انتظام، عرصه دارالقرآن، دهکده سلامت روبه روی سنه سنتر، بازارچه ابزار/تاناکورا، موزه و گالری موسیقی بلوار انتظام، مجتمع آب درمانی و ماساژ درمانی، مجتمع تجاری-خدماتی ۱۱۰۰ متری میدان قبا،  پارک پیرچنار، پارک توس نوذر، پارک نیشتمان، پارک معلم، پارک دادگستری، پارک محور قشلاق-گریزه، پارک سرنجیانه، سد وحدت، پارک آشتی، تله کابین، پارک کوچکه رش، پل عابر پیاده، بازیافت زباله و ... است.

نوسازی و خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس

رشیدی با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خرید و نوسازی ۲۰ اتوبوس و خرید ۲۰ دستگاه در دستور کار قرار گرفت، گفت: سهمیه شهرداری سنندج برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تامین ۲۰ درصد اعتبار و گریزی ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود که تا این لحظه سهم ۲۸ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به صورت کامل پرداخت شده و ۳ دستگاه اتوبوس از این تعداد وارد شده است.

وی اظهار کرد: مناسب سازی اتوبوس ها در کنار ایستگاه های اتوبوس در راستای خدمات رسانی شایسته به معلولین هدف گذاری شده و در همین راستا احداث ۶ ایستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در حال انجام است.

شهردار سنندج افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در حال حاضر در شهر سنندج فعال است که ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد، سهم سنندج از نوسازی تاکسی های شهری یک هزار دستگاه است که تا این لحظه ۲۳۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر غیر از ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده از دیگر برنامه های شهرداری سنندج است.

ساماندهی پسماند

شهردار سنندج یادآور شد: دیدگاه شهرداری در مورد ساماندهی پسماند صرف اقتصادی نیست در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند در سطح شهر تولید می شود که نیازمند فرهنگ سازی در حوزه کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا هستیم.

رشیدی با تاکید براینکه دیدگاه ما در مورد ساماندهی پسماند صرف اقتصادی نیست دنبال فرهنگ سازی با بهره گیری از ظرفیت های مختلف در این حوزه هستیم، بیان کرد: در زمینه ثروت آفرینی از پسماند مدل های موفقی در سطح جهان وجود دارد که معتقدیم باید با برنامه ریزی و بهره گیری از این الگوهای موفق اقدامات اساسی در این حوزه در سطح استان انجام شود.

وی گفت: در سال ۸۲ و ۸۳ یک دستگاه مخصوص بازیافت وارد شهرداری سنندج شده بود این دستگاه با ارزش ریالی بیش از ۴۰ میلیارد تومان تقریبا از سال ۹۵ بلااستفاده افتاده بود با هزینه کرد یک میلیارد تومان این دستگاه اورهال شده است در کنار این مهم ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال این دستگاه پردازش زباله به ۲۰۰ متری محل سایت زباله شهر در دستور کار قرار گرفته است.

ساماندهی سگ های بلاصاحب

شهردار سنندج اظهار کرد: از سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۳ هزار و ۳۲۶ قلاده سگ بلاصاحب در سطح شهر سنندج زنده گیری شده است.

رشیدی افزود: زنده گیری ۷۸۰ قلاده سگ بلاصاحب مربوط به ۴ ماهه امسال است در کنار زنده گیری فرایند عقیم سازی سگ های بلاصاحب به صورت مستمر در مراکز نگهداری سگ ها انجام و در ۴ ماهه امسال تاکنون ۱۸۰ قلاده عقیم سازی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۷۲۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهر سنندج عقیم سازی شده و در حال حاضر ۱۶۰ تا ۱۷۰ قلاده سگ بلاصاحب در مراکز وجود دارد.

شهردار سنندج یادآور شد: با توجه به آمار بالای سگ های بلاصاحب شهرداری سنندج در خصوص جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب نیازمند همکاری شهروندان، سایر دستگاه ها و مجموعه های متولی به ویژه حامیان حیوانات است.

کد خبر 2759181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha