تعریف ۱۹۵۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه تولید در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حوزه تولید و اشتغال، یک هزار و ۹۵۰ طرح سرمایه گذاری با اشتغالزایی بالغ بر ۳۱ هزار نفر تعریف شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جمع خبرنگاران کردستان، گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت یکی از مجموعه های مهم در امر تولید است که در حال حاضر در کردستان ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان متکی به حوزه های صمت است.

وی افزود: در مجموعه در حوزه صنعت، هزار و ۲۷ واحد صنعتی داریم که از این تعداد ۶۵ درصد یعنی ۶۶۶ مورد فعال و ۱۹۹ مورد نیز نیمه فعال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی، اهداف و الزامات، اسناد بالادستی طبق شعار سال که همان رشد تولید است، بسته شده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نهضت فعال سازی واحدهای راکد راه اندازی شده است.

خلیقی ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ۲۶ واحد راکد با همکاری صنایع کوچک استان تا کنون فعال سازی شده و برنامه ریزی های لازم برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران خرد در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح های صنعتی مهم و پیشران و همچنین طرح های صنایع و معدن مجوزهای لازم ظرف ۲۴ ساعت برای سرمایه گذاران صادر می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با همت استاندار کردستان و پیگیری های اداره کل صمت در خصوص مجوزهای بی نام با هماهنگی مرکز سرمایه گذاری ورود شده و مجوزهای بی نام به نام سرمایه گذارانی که اهلیت آنها تایید شده صادر شده است.

خلیقی گفت: در حوزه معدن نیز در کردستان ۳۵۶ واحد دارای پروانه داریم که ۱۸۶ واحد آنها فعال و بقیه که اکثرا معادن سنگ لاشه هستند، در حال تجهیز کارگاه و یا غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان داریم، افزود: در زمینه تولید طلا در کشور رتبه اول، در بحث ذخیره طلا رتبه دوم و در بحث ذخیره سنگ آهن رتبه ۵ کشوری را داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در حوزه تجارت نیز با توجه به ظرفیت مرز سالانه حدود ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق داریم و انتظار می رود با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد ارتقا مبادلات مرزی باشیم.

کد خبر 2759208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha