قضات با قاطعیت پرونده‌های نگهداری سلاح غیرمجاز را بررسی کنند

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قضات باید با قاطعیت به پرونده‌های سرقت، نزاع، نگهداری سلاح غیرمجاز رسیدگی کنند چراکه اگر مجرمین برخورد قاطع دستگاه قضایی را حس نکنند، جری‌تر خواهند شد و امنیت مردم به مخاطره خواهد افتاد.

به گزارش کرد پرس، حجت‌االاسلام سیدحسین حسینی در دومین جلسه فصلی دستگاه قضایی استان کردستان، گفت: خوشبختانه در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان دستگاه قضایی کشور، اقدامات موثری در دادگستری استان انجام شده است. 

وی با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی در دادگستری استان، اظهار کرد: قضات دادگستری استان باید با تمرکز بر کاهش موجودی شعب اجرای احکام کیفری و حقوقی، زمینه کاهش اطاله دادرسی را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم برخورد قاطع با افرادی که مرتکب جرم سرقت می شوند تاکید کرد و افزود: قضات باید با قاطعیت به پرونده‌های سرقت، نزاع، نگهداری سلاح غیرمجاز رسیدگی کنند چراکه اگر مجرمین برخورد قاطع دستگاه قضایی را حس نکنند، جری‌تر خواهند شد و امنیت مردم به مخاطره خواهد افتاد. 

حجت الاسلام حسینی بر لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی قوه قضاییه در استان تاکید کرد و ادامه داد: در برنامه عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ بر دو اصل مهم اجرای عدالت و رضایتمندی عمومی تاکید شده است که باید در استان بیش از پیش محقق شود.

وی بر تشکیل قرارگاه‌های متناظر در شهرستان‌های استان کردستان نظیر قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت نزاع‌های دسته جمعی، قرارگاه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و قرارگاه صیانت از حقوق عامه تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اجرای کادر سازی در قوه قضائیه را از فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: کادرسازی در سطح کلان قوه قضاییه در حال اجراست و در دادگستری استان هم باید با تکیه بر معیارهای علمی، سوابق و تجربیات، معیارهای ارزشی نظیر حسن سلوک با مردم و خوش رفتاری، وقت‌شناسی، تعهد حرفه‌ای و همچنین معیارهای مکتبی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی اجرایی شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان بر رصد و نظارت مستقیم پرونده‌های مهم و همچنین نظارت بر وضعیت رفتاری، علمی و عملکردی کارکنان قضایی و اداری توسط روسای دادگستری و دادستان‌ها تاکید کرد.

کد خبر 2759367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha