ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در واحدهای تولیدی فعال شهرک‌های صنعتی کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان اشتغال زایی واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان ۱۰ هزار و ۷۶۳ نفر بوده و تاکنون هم ۲۶ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی این واحدها در شهرک صنعتی استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی یکی از ظرفیت‌های استان برای رونق تولید و اشتغال را وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: در سال‌های گذشته بخشی از ظرفیت‌های موجود در این شهرک‌ها به دلیل عدم حمایت و توجه‌های لازم رشد پیدا نکرده و با برنامه‌ریزی های لازم در آینده نزدیک می‌توان شاهد توسعه و تحول در این بخش بود.

وی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تصویب و اجرایی کردن طرح‌هایی همچون منطقه ویژه اقتصادی بانه، منطقه آزاد بانه و مریوان و ایجاد شهرک‌های صنعتی بزرگ کردستان گام‌های بزرگی برای توسعه این منطقه برداشته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در دیدار با وزیر صمت بر تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی کردستان تاکید شده است.

خلیقی ادامه داد: ایجاد توسعه ۱۶ شهرک صنعتی و نواحی صنعتی در شهرستان‌های استان یکی از اولویت‌های کاری در راستای حمایت از تولید و جذب سرمایه‌گذاری در استان است.

کد خبر 2759383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha