جامعه ایثارگری کردستان، جامعه نجیبی هستند/۳۴۹۰ ایثارگر تحصیل کرده در انتظار اشتغال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: جامعه ایثارگری کردستان، جامعه نجیبی هستند که نتوانسته ایم تاکنون خدمتی که شایسته آنها است، به آنان ارایه دهیم.

به گزارش کرد پرس، علیرضا شهسواری در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: جامعه ایثارگران ولی نعمت ما هستند و هر چه داریم به برکت وجود این جامعه است و وظیفه ماست که به‌دنبال حل مشکلات این جامعه باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری مناسبی برای پیگیری امور ایثارگران وجود داشته که شکل گیری تعاونی مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدای شهرستان های استان نمونه این فعالیت ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: دولت تعهد کرده که در ۳ سال تمامی کارهای شهدا را ساماندهی کنند و تحویل دهیاری های شود و امسال به عنوان سال اول اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به این امر تخصیص داده شد.

شهسواری ادامه داد: با توجه به اینکه در مسیر راهیان نور کشور قرار داریم، قرار است مجتمع فرهنگی برای پذیرایی از کاروان های راهیان نور و زایران در گلزار شهدای مریوان احداث شود.

وی یادآور شد: در بحث اشتغال نیز با توجه به اینکه بالاترین نرخ بیکاری را در جامعه ایثارگری با ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از مقطع تحصیلی دیپلم تا دکترا داریم، در تلاش هستیم با استفاده از تسهیلاتی برای جامعه ایثارگری اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی با دادن برخی تسهیلات یکی از راه های ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری کردستان مانند معافیت های مالیاتی و یا تخفیف های بیمه ای است.

شهسواری بیان کرد: در خصوص تسهیلات به جامعه ایثارگری برای ایجاد اشتغال نیز در بحث ماده ۱۶ توانستیم عملکرد مناسبی داشته باشیم هر چند که این میزان تسهیلات برای ایجاد اشتغال اصلا کافی نیست.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به کردستان بحث شیمیایی شدن روستاییان قلعه جی بانه پیگیری شد که دستور پیگیری آن داده شده و در حال بررسی ۸ هزار پرونده تشکیل شده هستیم و در کمیسیون های تخصصی مورد پایش قرار گرفته اند.

کد خبر 2759386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha