۲۸ ماموریت نجات مصدومان توسط اورژانس هوایی کردستان انجام شد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۲۸ مورد ماموریت موفق برای نجات جان بیماران و مصدومان توسط اورژانس هوایی انجام شد.

به گزارش کرد پرس، حسین جعفری گفت: این تعداد ماموریت در نقاط سخت گذر انجام و مصدومان اورژانسی به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: موارد انتقال یافته با اورژانس هوایی شامل مصدومان تصادفات و زنان و زایمان هر کدام با ۶ مورد بیشترین فراوانی را در میان ماموریتهای انجام شده دارند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با بهره گیری از بالگرد آمبولانس پایگاه اورژانس هوایی انتقال بیماران و مصدومان از مناطق کوهستانی و سخت گذر در کمترین زمان ممکن فراهم می شود که در حفظ جان و جلوگیری از افزایش صدمات و عوارض بیماری و یا تصادفات نقش مهمی دارد.

جعفری ادامه داد: بالگرد دارای تجهیزات کامل پزشکی و در واقع یک 'ICU' کامل پرنده است و بخاطر داشتن چرخ، قابلیت فرود در اراضی شیب دار را دارد.

وی یادآور شد: در حوادث به ویژه سانحه های جاده ای و همچنین برخی بیماری ها از جمله سکته های قلبی و مغزی زمان طلایی برای انتقال بیمار وجود دارد و استفاده از بالگرد به دلیل انتقال سریع، از میزان آسیب های وارده تا حدود زیادی می کاهد.

کد خبر 2759389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha