بنیاد توسعه استان کردستان راه اندازی می شود/ موفقیت در مملکت داری نیازمند وجود رسانه های قوی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از راه اندازی بنیاد توسعه کردستان سخن گفت و از همه کُردهای جهان چه در داخل و چه خارج که دغدغه توسعه کردستان را دارند خواست که به راه اندازی این بنیاد کمک کنند.

به گزارش کرد پرس، علی اکبر عبدالملکی در بازدید از دفتر خبرگزاری کرد پرس در سنندج، گفت: بدون رسانه اصلا نمی توان در این دوران زندگی کرد و اگر می خواهیم در سطح کلان مملکت داری موفقی داشته باشیم، باید  رسانه های موفق و معتبر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر امروز پروژه ایران هراسی در دنیا به راه افتاده دلیلش این است که رسانه های ما در معرفی ایران ضعیف عمل کرده اند و اگر ما بتوانیم در رسانه های خود به درستی عمل کنیم، هیچ اتفاقی برای ایران نخواهد افتاد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: اتاق بازرگانی سنندج در حال راه اندازی بنیاد توسعه استان کردستان است و در راه عملی شدن این هدف و دستیابی به اهداف مورد نظر، باید تمام کُردهای جهان که چه خارج از کشور و چه داخل کشور که دغدغه توسعه کردستان را دارند، با هم همدل شوند.

عبدالملکی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما در اتاق بازرگانی تشکیل کمیته رسانه ای برای معرفی کردن هر چه بهتر بنیاد توسعه کردستان بود که خوشبختانه در حال حاضر با جمعی از فعالان رسانه ای در کردستان این کمینه رسانه ای تشکیل شده است. 

وی یادآور شد: اگر می خواهیم واقعا به توسعه برسیم باید همه فارغ از هر گونه جناح بندی اعم از فارس و کرد، شیعه و سنی، چپ و راست و ... کار کنیم و به جز توسعه استان کردستان مسئله دیگری مد نظرمان نباشد که در حال حاضر این تفکر در اتاق بازرگانی سنندج حاکم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج بیان کرد: رسانه ها باید مسائل و مشکلات استان را احصا کنند تا مشخص شود با چه راهکاری می توان دغدغه های پیش روی توسعه استان را رفع کرد.

عبدالملکی گفت: از رسانه ها انتظار داریم در کنار اتاق بازرگانی قرار بگیرند تا هدف مشترک توسعه کردستان را بتوانیم تحقق بخشیم و در کنار آن از تجربیات دیگر استان های کشور برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در روزهایی که دیگر استان های کشور ارز ۷ تومانی برای توسعه دریافت می کردند، نامی از کردستان نبود و همین مسئله باعث شده امروز این استان ها با بیشترین مشکلات مواجه باشند و در کنار آن ظرفیت و پتانسیل های توسعه کردستان مغفول مانده و بتوانیم اکنون از آنها به بهترین نحو بهره ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: رسانه های استان باید اعتماد سازی در خصوص بنیاد توسعه کردستان را میان مردم ایجاد کنند و اگر دغدغه مردم کردستان، توسعه استان باشد، حتما پای کار می آیند.

سهم ایران از اقتصاد جهانی تنها ۰.۳۵ درصد است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این دیدار بیان کرد: آنچه که امروز نیاز است، ارتباطات رسانه ای است که زیرساخت های آن در کشور فراهم است و به همین جهت باید در کنار دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی، زمینه خبررسانی و اطلاع رسانی را فراهم کنند.

بهرام زندی ادامه داد: توسعه استان کردستان امروز یکی از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی است، چرا که آمارها نشان می دهد سرانه واحدهای صنعتی در استان های کشور ۱۸ مترمربع است در حالی که این رقم در کردستان ۱۱ مترمربع است و همین نشان می دهد که کردستان استان صنعتی نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه به جز چند مورد واحد صنعتی بزرگی در کردستان وجود ندارد و واحدهای فعال نیز واحدهای صنعتی خرد هستند که نتوانسته اند خلا اشتغال و تولید در استان را جبران کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: در حال حاضر ۲ حوزه صنعت و گردشگری در کردستان نیازمند تغییراتی است که با حمایت رسانه ها می توان تقویت شود، چرا که در حوزه گردشگری اگر رسانه ها ورود کنند می توان شاهد بود مانند کشور ترکیه که بیش از درآمدهای نفتی ایران درآمد گردشگری دارد، در کردستان نیز این دریافت را ایجاد کرد.

زندی افزود: امروز اگر می خواهیم سهمی در اقتصاد جهانی داشته باشیم باید ۲ حوزه صنعت و گردشگری را تقویت کنیم چرا که اگر این کار صورت نگیرد، همانطور که در سال ۲۰۲۰ سهم ایران از اقتصاد جهانی نیم درصد بود و در سال ۲۰۲۳ به ۳۵ صدم درصد کاهش یافته، در سال های آینده همین مقدار کم هم نمی ماند.

کد خبر 2759412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha