افتتاح ۱۰ طرح در شهرک های صنعتی استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی صنایع کوچک آیین بهره‌برداری رسمی از ۱۰ طرح صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در ارتباط وبیناری با وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اعلام این خبر افزود: این ۱۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۰ نفر و ۴ پروژه زیرساخت با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیژن کردستانی تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان محوری ترین سازمان حامی صنایع کوچک ایران در دو بخش زیر ساخت و حمایتی شامل ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و ارائه خدمات حمایتی،تخصصی فنی و مهندسی به صنایع کوچک خدمات خود را ارائه می کند.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی از طریق توسعه شهرکها و نواحی صنعتی در پهنه جغرافیایی استان آماده پذیرش متقاضیان وسرمایه گذاران صنعتی و تخصیص زمین به آنها در شهرکها و نواحی صنعتی می باشد. افزود: یکی از پروژه های اجرا شده عمرانی که به مناسبت روز ملی صنایع کوچک به صورت نمادین به عنوان نمونه از ۴ پروژه عمرانی دارای قابلیت افتتاح در شهرک صنعتی زاگرس افتتاح می گردد پروژه شبکه توزیع آب شهرک صنعتی زاگرس است. 

کردستانی خاطرنشان کرد:پروژه شبکه توزیع آب شهرک صنعتی با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال از طریق فرایند قانونی سامانه ستاد به شرکت پیمانکار کانی احداث پادیسان معمول گردیده بود که پروژه مذکور با طول ۹ کیلومتر شبکه توزیع آب قریب ۱۰۰ هکتار از شهرک صنعتی زاگرس را پوشش داده است.

وی با اشاره به انعقاد۸۰۰ قرارداد تخصیص زمین در شهرک صنعتی زاگرس گفت: اغلب قراردادها طی دو الی سه سال اخیر منعقد شده اند و طرح ها در حال احداث هستند. 

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه به طور کلی شهرک صنعتی زاگرس به عنوان سومین شهرک صنعتی مرکز استان بزرگ ترین شهرک صنعتی ایران نیز محسوب می گردد که از بین طرح های مستقر در شهرک یاد شده تاکنون ۲۲ طرح موفق به بهره برداری و دریافت پروانه شده اند و پیش بینی می گردد در سال جاری نیز نزدیک به همین تعداد به واحدهای بهره بردار شهرک اضافه شود.

مدیر شرکت فیدار پالایش ویرا هدف از ایجاد این واحد تولیدی را تنوع بخشی به سبد تولیدات پتروشیمی کشور، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۸۸۸۰ متر مربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۱میلیارد تومان شروع به ساخت کرد که ۹۸درصد از اعتبار آن از طریق آورده سهامداران بخش خصوصی تامین شده است.

منوچهر نظری با بیان اینکه این شرکت عملاً با ایده طرح تولید گازهای مبرد طبیعی و حلال‌های صنعتی وارد فاز اجرایی شده افزود: این پالایشگاه بعد از دریافت مجوزهای لازم، با بهره‌گیری از توان طراحی و تولید شرکت‌های داخلی متناسب با به روزترین استانداردهای بین المللی و در کمترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی خوراک این واحد سالیانه ۱۰۰۰ تن ایزوپنتان است که از پالایشگاه کرمانشاه تامین می‌شود.

مدیر شرکت فیدار پالایش ویرا محصولات تولیدی این شرکت را شامل آیزوپنتان و نورمال پنتان معرفی کردو خاطرنشان کرد: این محصولات با خلوص گرید آزمایشگاهی و با کاربردهای متنوع در صنایع مختلفی چون: پتروشیمی، صنایع دارویی، بهداشتی و صنایع الکترونیکی به کار گرفته می‌شود که علاوه بر نیاز داخلی بیش از ۷۰ درصد از این تولیدات به خارج از کشور صادر خواهد شد. وی میزان اشتغال ایجاد شده برای این طرح را به طور مستقیم ۷۰ نفرو غیر مستقیم ۱۴۰ نفر عنوان کرد.

کد خبر 2759513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha