آمریکا: ترکیه عملیات علیه پ.ک.ک  در خاک عراق را با اربیل و بغداد هماهنگ کند

سرویس جهان- دولت آمریکا در واکنش به حملات هوایی ترکیه در اقلیم کردستان و کشته شدن غیرنظامیان می گوید ترکیه باید این گونه حملات را با دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هماهنگ کند.

به گزارش کردپرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از محکوم کردن حملات پهپادی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق که به بهانه مقابله با پ.ک.ک انجام می شود، خودداری کرد.

ودانت پاتل در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا پیرامون این مسئله گفت: ما از دولت ترکیه خواسته ایم عملیات های برون مرزی را با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هماهنگ کند تا جان از غیرنظامیان در برابر این حملات محافظت شود.

او تاکید کرد که آمریکا نگرانی های امنیتی ترکیه را از تهدید احتمالی پ.ک.ک در داخل این کشور درک می کند و از دولت ترکیه خواسته است به حاکمیت عراق احترام گذاشته و عملیات های نظامی خود را با مقامات مرتبط در عراق هماهنگ کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن خودداری از محکوم کردن عملیات هوایی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق از طریق اعزام پهپادها گفت: از ترکیه خواسته شده این نوع عملیات های برون مرزی را با دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هماهنگ کند.

کد خبر 2759521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha