آذربایجان غربی استان ناشناخته‌ها است/ گردشگری سلامت باید رونق بگیرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بالای گردشگری، استان ناشناخته‌ها بوده و آنگونه که باید و شاید معرفی نشده و لازم است رونق و توسعه گردشگری سلامت مورد توجه قرار بگیرد.

به‌گزارش کردپرس، مرتضی صفری در نشست هم‌اندیشی تخصصی گردشگری سلامت اظهار کرد:برای توسعه این استان توجه به صنعت گردشگری ضروری است که یک صنعت درآمدزا بوده و محرکه سایر بخش‌ها نیز است.

او ادامه داد: گردشگری سلامت یکی از انواع گردشگری است که آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرزی با سه کشور خارجی، داشتن زیرساخت‌های درمانی و ارزان بودن خدمات درمانی ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

صفری گفت: برای رونق و توسعه گردشگری سلامت در استان باید دستگاه‌های مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و بخش خصوصی ارتباط تنگاتنگی داشته و حمایت‌های لازم را از این حوزه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: تهیه بسته سفر برای مسافران گردشگری سلامت باید به‌گونه‌ای انجام شود که دفاتر خدمات مسافرتی از مبدا مسافران را تحویل گرفته و خدمات لازم را به آنها ارائه دهند و در کنار آن برنامه‌های تفریحی و گردشگری هم برای آنها تدارک ببینند.

او تصریح کرد: باید نحوه ارائه خدمات و میزبانی از مسافران گردشگری سلامت به‌صورت قانونی انجام شده و دست دلالان و سودجویان از این حوزه قطع شود و با مراکز و دفاتر غیرمجاز فعال در این حوزه برخورد شود.

کد خبر 2759562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha