محمدمبین عظیمی؛ کشتی گیر سقزی بر بام جهان ایستاد

محمد مبین عظیمی با کسب مدال طلا مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان نام خود را به عنوان اولین کشتی گیر آزاد کار کردستانی که موفق به کسب مدال طلا مسابقات جهانی شده است ثبت کرد.

به گزارش کرد پرس، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان به میزبانی کشور اردن برگزار شد و محمد مبین عظیمی کشتی گیران شایسته کردستانی با شکست دادن تمام حریفان خود با اقتدار به مدال طلا جهان دست یافت.

مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۳ سالی سالیف از بلغارستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

مبین در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصطفی گادجی مالاچدبیروف از روسیه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عظیمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کنیاز ابویان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

عظیمی در مسابقه فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف رضابک آیتموخان از قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ این حریف خود را شکست داد به مدال طلا جهان رسید.

محمدمبین عظیمی یکی از پدیده های کشتی ایران در ماه های اخیر بوده که موفق شده پله های موفقیت را با وجود سن و سال کمش به خوبی طی کند، عضو تیم ملی کشتی آزاد جوانان در وزن ۹۲ کیلوگرم سال گذشته موفق شد در آسیا قهرمان شود اما از مسابقات جهانی بازماند، با این وجود کارش را از قهرمانی کشور جوانان آغاز کرد و پس از آن، در جام تختی بزرگسالان موفق شد در حضور کشتی گیران مطرح این وزن مدال طلا را کسب کند و در مسابقات کشتی قهرمانی جوانان آسیا دومین مدال طلا خود را به دست آورد.

کد خبر 2759594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha