تمرکز  نیروهای کرد سوریه بر جنگ چریکی علیه شورشیان وابسته به ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه عنب بلدی و اظهار نظر چند کارشناس مسائل سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، در حال حاضر، روی جنگ چریکی با شورشیان وابسته به ترکیه متمرکز شده اند.

به گزارش کردپرس، نشریه عنب بلدی که مسائل سوریه را رصد می کند، از تشدید جنگ پارتیزانی میان نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و شورشیان وابسته به ترکیه موسوم به ارتش آزاد سوریه خبر داد.

گروه های نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه با انجام چندین عملیات نفوذی توانسته اند شماری از نیروهای شورشیان وابسته به ترکیه- بویژه در منطقه عمدتا کردنشین عفرین را که از سال 2018 تحت کنترل ترکیه و شورشیان است- از پای درآورند.

محمود حورانی، تحلیلگر مرکز مطالعات جسور در این باره گفته است چنین عملیاتهایی جزء عملیات های گریلایی قرار می گیرند که شامل کمین، ضربه و عملیات تک تیراندازی است.

این نشریه هدف نیروهای کرد از استفاده از عملیات گریلایی علیه نیروهای شورشیان وابسته به ترکیه را ناشناس ماندن عامل این عملیاتها به دلیل داشتن تبعات ثانویه دانسته است. همچنین تشدید عملیات پهپادی ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق سوریه نیز عامل دیگری برای جنگ گریلایی نیروهای کرد علیه نیروهای ترکیه و شورشیان در شمال غرب سوریه عنوان شده زیرا عملیات گریلایی کردها با هدف کاستن از فشارها در شمال شرق صورت می گیرد.

البته این نشریه علت دیگری برای افزایش عملیات پارتیزانی نیروهای کرد سوریه علیه شورشیان در شمال شرق عنوان کرده است. این نشریه ادعا می کند که آمریکا به عنوان متحد کردهای سوریه قصد دارد نیروهای کرد را وارد درگیری با نیروهایی در داخل سوریه کند که کردها نمی خواهند با این نیروها درگیر شوند. به همین دلیل، آنها تمرکز بیشتری بر عملیات علیه شورشیان وابسته به ترکیه کرده اند.

اسامه شیخ علی، از مرکز مطالعات استراتژیک عمران نیز معتقد است نیروهای دموکراتیک سوریه و گروههای نزدیک به آن که از تشدید عملیات ترکیه و عدم واکنش آمریکا نگران هستند، می خواهند نشان دهند که ترکیه دشمن شماره یک آنها در سوریه است نه نیروهایی که آمریکا دشمن خود می داند. به همین دلیل، نیروهای کرد سوریه ضمن نشان دادن عدم علاقه مندی زیاد به عملیات های مورد نظر آمریکا، روی مقابله با ترکیه و نیروهای وابسته به آن تمرکز کرده اند.

کد خبر 2759610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha