۶۴۷ روستای کردستان فاقد آب شرب بهداشتی و سالم هستند

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۶۷۷ روستای قابل سکنی در استان، یک هزار و ۳۰ روستا از شبکه آب شرب بهره مند بوده و ۶۴۷ روستا نیز فاقدآب شرب بهداشتی و سالم هستند.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در فاز اول جهاد آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آب شرب، آبرسانی به ۱۶۹ روستا در دست اقدام است که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای آبرسانی به ۱۲۰ روستا در فاز دوم جهاد آبرسانی، آبرسانی به ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، آبرسانی به ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و آبرسانی به ۱۲ روستا نیز توسط خیران آبرسان در برنامه این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه با اجرای طرح های آبرسانی برنامه ریزی شده شاهد تحول اساسی با آبرسانی به ۴۸۷ روستای استان خواهیم بود، افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستا در قالب جهاد آبرسانی در فاز اول، ۵۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

فرهاد با بیان اینکه یک هزار و ۳۰ روستا از یک هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش این شرکت هستند، ادامه داد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار می گیرند.

وی یادآور شد: این طرح اثرات مطلوبی بر وضعیت خدمت رسانی به روستاها به دنبال خواهد داشت و می توانیم بخشی از نیازهای موجود در حوزه آب روستاها را از این طریق پوشش دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی برای آبرسانی به ۳۱۸ روستای دیگر استان از سایر منابع مالی، انتظار داریم تغییر و تحول اساسی در حوزه آبرسانی اتفاق بیفتد که این امر موجب ارتقای زیرساخت های استان در حوزه آب خواهد شد.

کد خبر 2759611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha