ممنوعیت ساخت و ساز در محدوده بافت های تاریخی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: هرگونه ساخت وساز در بافت تاریخی استان، با مجوز و تحت نظارت کامل میراث فرهنگی امکان پذیر است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان کردستان، گفت: حفظ و احیای آثار، بناها، مجموعه ها و محوطه های تاریخی و نیز بهره مندی از خرد جمعی و توان کارشناسی در بررسی و ارزیابی طرح ها در راستای نگهداری و صیانت از میراث فرهنگی، از وظایف این شورا است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از بافت تاریخی و مواریث فرهنگی با نظارت علمی کارشناسان و مشارکت مردمی میسر خواهد بود، افزود: حفظ بافت تاریخی شهر، رسالتی همگانی محسوب می شود که باید شهروندان با تعامل و همراهی، این مجموعه را در انجام این مسئولیت یاری دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان رعایت قوانین میراث فرهنگی را از الزامات ساخت وساز شهری عنوان کرد و اظهار کرد: متولیان صدور پروانه های ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر موظف به رعایت و اجرای این ضوابط هستند.

مهرزاد با تأکید بر اینکه در محدوده های تاریخی، احداث و بازسازی ساختمان ها باید از ضوابط و مقررات میراث فرهنگی تبعیت کند، ادامه داد: هدف از رعایت ضوابط قانونی ساخت وساز در این محدوده ها، حفظ بناها و بافت های تاریخی موجود است.

وی با اشاره به اینکه با هیچ تخلفی در محدوده بافت های تاریخی استان مماشات نمی شود، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسان و هم اندیشی اعضای شورای فنی میراث فرهنگی استان در خصوص پاسخ استعلام ها و صدور مجوزهای ساخت و ساز، یکپارچه تر و دقیق تر از گذشته عمل کنیم.

کد خبر 2759615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha