بارش‌های رگباری تابستانه فردا آذربایجان غربی را دربرمی گیرد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری تابستانه از شامگاه جمعه تا روز یکشنبه استان را در بر می‌گیرد.

مهدی صابری در این باره اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیشیابی و با توجه به فعالیت امواج بارشی در منطقه وضعیت جوی استان به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد از اواخر وقت روز جمعه ۲۷ مرداد ماه پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: رگبار باران رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه با تندباد لحظه‌ای کلیه مناطق استان را با تاکید بر نیمه شمالی در بر خواهد گرفت.

صابری بیان کرد: این مخاطره از روز جمعه شروع شده و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت:  احتمال آب گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد لذا دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و کوهنوردان هم از تردد و اتراق در حاشیه مسیرها اجتناب کنند.

او افزود: همچنین توصیه می‌شود از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع و سیل‌خیز خودداری شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان نیز از امروز به میزان 2 تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد ولی از اوایل هفته بعد خنک‌تر می‌شود.

کد خبر 2759625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha