آمادگی پذیرش ۳۰۰ هزار زایر از مرز باشماق مریوان

استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زایر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا پنجشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر که به صورت ویدیویی با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان برگزار شد، گفت: مرز باشماق در شهرستان مریوان واقع شده و مریوان یکی از شهرهای مناسب در بحث گردشگری است و منطقه اورامانات نیز در این منطقه واقع شده است.

وی اظهار کرد: مریوان به عنوان دارالشهدای کردستان معروف است و از سال گذشته زمینه تردد زایران اربعین حسینی فراهم شده و امسال نیز تدابیری اندیشیده شده است.

استاندار کردستان افزود: با توجه به آب و هوای متبوع و مناسب نسبت به مرزهای جنوبی کشور، زایران در شرایط مناسب تری می توانند به مراسم اربعین حسینی خود را برسانند.

زارعی کوشا ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زایر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

وی یادآور شد: برای انتقال زایران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین با اقلیم قراردادهایی بسته شده و موکب هایی برای پذیرایی و اسکان در سلیمانیه برپا شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: فعالیت مرز باشماق از اذان صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه دارد و زایران از این مرز می توانند تردد کنند.

زارعی کوشا گفت: امکان توقف در مرز به میزان ۴ هزار خودرو و ۱۲ هزار خودرو نیز در مریوان فراهم شده که به وسیله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز انتقال داده می شوند.

وی اظهار کرد: زایران استان های شمالی و مرکزی مانند زنجان، قزوین، تهران و قم می توانند از مرز باشماق برای تردد به اربعین استفاده کنند، هر چند که زایرانی نیز سال گذشته از خراسان و گلستان از این مرز تردد کردند.

استاندار کردستان افزود: برای بحث برگشت زایران نیز هماهنگ شده از پایانه کاظمین به صورت مستقیم به مرز باشماق مریوان منتقل شوند.

زارعی کوشا ادامه داد: هزینه تردد زایران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین در حال حاضر بر اساس قراردادهای منعقد شده برای هر نفر یک میلیون نفر است.

وی یادآور شد: از فردا آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی از طریق مرز باشماق مریوان را داریم.

کد خبر 2759640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha