ما نتوانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم و در انتخابات شکست خوردیم

سرویس ترکیه - علی باباجان رئیس حزب DEVA علت شکست اپوزیسیون در انتخابات ماه می را عدم موفقیت در جلب اعتماد مردم توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، علی باباجان رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) و یکی از شرکای ائتلاف اپوزیسیون ششگانه در انتخابات ماه می، در سخنانی علت شکست بزرگ ائتلاف اپوزیسیون در انتخابات گذشته را، عدم موفقیت شرکای اپوزیسیون در جلب اعتماد مردم دانست. 

باباجان با شرکت در برنامه زنده تحلیلی شبکه تلویزیونی خبرترک، گفت: «ما نتوانستیم به اکثریت مردم این اطمینان را بدهیم که 6 حزب مختلف می توانند با هماهنگی یکدیگر کشور را اداره کنند. متأسفانه نتوانستیم این اعتماد را ایجاد کنیم. ما نتوانستیم زبان مشترکی برای تعهدات مکتوب خود ایجاد کنیم.»

باباجان با بیان این که «ائتلاف نیروها برای تغییر رژیم های خودکامه در جهان ضروری است» گفت: «این ائتلاف نیروها گاهی موفق و گاهی نیز ناموفق است. گاهی اوقات هم ممکن است در انتخابات پیروز شود، اما در اداره کشور ناکام بماند. ما ایمان داریم که در جای درستی ایستاده ایم. امیدوارم روزی زمام امور دولت را به دست بیاوریم. ما با هدف به دست آوردن زمامداری کشور تلاش می کنیم. ادعای تاسیس حزب ما نیز به دست آوردن دولت است.»

رئیس DEVA، با بیان این که اعضای حزبش پس از شکست اپوزیسیون در انتخابات ماه می در حال بررسی دلایل این موضوع هستند گفت که حزب متبوعش در حال رایزنی در زمینه استراتژی های خود برای شرکت در انتخابات آتی است.

او افزود که DEVA برای شرکت در انتخابات ماه مارس، هنوز درباره ائتلاف با هیچ حزبی مذاکره نکرده است.

علی باباجان همچنین یکی از دلایل از میان رفتن اعتماد عمومی پس از انتخابات ماه می را را پنهانکاری و تبانی میان کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP و امید اوزداغ رئیس ملی گرای افراطی حزب ظفر دانست و گفت: شفافیت سیاستمداران برای مردم بسیار مهم است.

کد خبر 2759674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha