فرماندار شهرستان سنندج بر ضرورت ایجاد کمپ مادە ۱٦ ویژە بانوان در استان کردستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ٥۳٦ نفر در چهار کمپ خصوصی فعال و کمپ مادە ۱٦ شهر سنندج بستری هستند.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری گفت: در حال حاضر با همت شهرداری کمپ مادە ۱٦ در سنندج فعال و ۲۷۰ نفر هم اکنون در این مرکز بستری هستند.

وی اظهار کرد: از ٥۳٦ نفر بستری شدە در کمپ های استان، ٤٥۱ نفر متجاهر و ٨٥ نفر خودمعرف هستند که این نشان دهندە کاهش آمار خودمعرف ها در استان و افزایش متجاهرین است و این مهم نیازمند توجه ویژە در مرحله غربالگری است.

فرماندار شهرستان سنندج به راه اندازی سامانه سرا در استان کردستان اشارە کرد و افزود: تاکنون ۲۰ نفر به سامانه سرا وارد شده اند که جدا از ۲ نفر که لغزش داشتند، ۱٨ نفر از آنها در این سامانه حضور دارند و ۱۲ نفر از آنان هم اکنون دارای شغل هستند.

عسکری ادامه داد: در حال حاضر زمینه برای اجرای یاریگران زندگی در ٦۰ روستای استان کردستان فراهم شده که این طرح برای اولین بار در روستای توریور و همزمان با هفته مبارزە با مواد مخدر راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: تنها یک کمپ ویژە بانوان در سطح استان داریم که این کمپ خصوصی بانوان در ساختمانی متعلق به شهرداری و مختص متکدیان مستقر شده است که قرار شد سازمان بهزیستی در بحث جابه جایی کمپ بانوان اقدام کند که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: با راه اندازی مکانی با ظرفیت حداقل ۲۰ نفر به عنوان کمپ مادە ۱٦ می توان از ساختمان فعلی در راستای جمع آوری متکدیان بهره برد.

عسکری به افزایش آشپزخانه های گرم در سطح سنندج و توزیع غذای گرم در بین معتادان اشاره کرد و گفت: این مهم سبب افزایش شمار معتادان مهاجر به استان کردستان به ویژە شهر سنندج شدە است.

کد خبر 2759705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha