تقاضا در فرودگاه‌های آذربایجان غربی بیشتر از پروازهای موجود است

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی گفت: نیاز و تقاضا در فرودگاه‌های استان فراتر از تعداد پرواز موجود است.

به گزارش کردپرس از ایسنا؛ محمدعلی نائل قراملکی ۳۰ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تایید وجود مشکل در ناوگان حمل و نقل هوایی افزود: این معضل کشوری است و از طرفی با افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، سال گذشته در فرودگاه ارومیه با مشکل کمبود پرواز مواجه شدیم.

او با اشاره به آمار پروازها و جابجایی مسافرین از فرودگاه شهید باکری ارومیه طی ۴ ماهه نخست سال افزود: طی سال جاری ۹۹ هزار و ۵۵۴ مسافر در قالب ۹۰۰ پرواز جابجا شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۹۸ هزار و ۹۰۰ مسافر در قالب ۹۲۵ پرواز جابجا شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به برقراری پرواز ویژه اربعین از فرودگاه ارومیه طی سال جاری افزود: امسال با افزایش دو برابری پرواز، ۲ پرواز رفت و برگشت در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۲ شهریور به نجف برقرار خواهد بود.

او اظهارکرد: تمام امکانات به روز ناوبری در فرودگاه شهید باکری ارومیه تامین شده و این فرودگاه آماده پذیرش هرنوع هواپیما در ۲۴ ساعت روز را دارد.

نائل قراملکی با اشاره به فعالیت ۷ شرکت هواپیمایی در استان گفت:  فرودگاه‌های خوی، ماکو و ارومیه در استان فعال و در طول هفته پروازها در این فرودگاه‌ها برقرار است.

او با بیان اینکه بعد از چند سال برای برقراری پرواز ایمن، نیاز است سطوح پروازی بهسازی شود، گفت: سطوح پروازی فرودگاه ارومیه نیازمند بهسازی دارد که برنامه‌ریزی شده بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه سال آینده انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به جایگاه فرودگاه در حمل و نقل افزود: فرودگاه و حمل و نقل هوایی برای تسهیل جابجایی، صادرات، واردات و توسعه گردشگری موثر است.

کد خبر 2759761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha