ترور یکی از رؤسای سابق MHP در استانبول

سرویس ترکیه - کوکسال قاچماز رئیس سابق MHP در منطقه سلطان ایوب استانبول، در حمله مسلحانه به کافه اش کشته شد.

به گزارش کردپرس، در حمله مسلحانه گروهی از افراد ناشناس به کافه ای در منطقه ایوب سلطان استانبول، کوکسال قاچماز عضو حزب حرکت ملی (MHP) و رئیس سابق منطقه ای این حزب در ایوب سلطان، جان خود را از دست داد.

سزر یوزگات عضو شورای تصمیم گیری و اجرایی مرکزی MHP با انتشار این خبر در صفحه رسمی خود در توئیتر، این حادثه را یک ترور خائنانه توصیف کرد.

استانداری استانبول نیز با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که قاچماز که صاحب کافه مذکور بوده، با چند نفر که در مقابل کافه پارک کرده بودند، بحث کرده است و پس از آن با شلیک گلوله از سوی آنها کشته شده است. در این اطلاعیه همچنین آمده است که فردی به نام ی-ک که در این محل حضور داشته است نیز به دلیل اصابت گلوله به شدت مجروح شده است. 

بنا بر اظهارات استانداری استانبول، فردی به نام فاروق-ک که سلاح در دست داشته از محل گریخته و باقی افراد درگیر در این ماجرا بازداشت شده اند. استانداری استانبول همچنین از آغاز تحقیقات پلیسی و قضائی درباره این ترور خبر داد. 

لازم به ذکر است که در طول یک سال گذشته این سومین عضو ارشد سابق MHP است که در ترور مسلحانه جان خود را از دست می دهد.

پیشتر نیز سینان آتش در سی ام دسامبر 2022 در حادثه ای تروریستی با شلیک گلوله در مقابل خانه خودش در آنکارا کشته شد. آتش یکی از اعضای مشهور MHP و از منتقدان سرسخت سیاست های اخیر رئیس آن دولت باغچه لی بود.

کد خبر 2759822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha