اولویت اصلی دولت اشتغال است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری ۸.۲ درصد در بهار امسال، گفت: اولویت قطعی و اصلی دولت ایجاد اشتغال است و رئیس جمهوری بارها بر این مهم تاکید داشته و دارد.

به گزارش کرد پرس، محمود کریمی‌بیرانوند در جلسه شورای اشتغال کردستان در سنندج، گفت: رقم بیکاری در دولت سیزدهم سال گذشته به ۹ درصد و امسال به ۸‌.۲ درصد رسیده که در ۳ دهه گذشته بی سابقه بوده است و نشان از اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته در کردستان تحقق تعهد اشتغال ۱۳۲ درصد بود که عدد قابل توجهی است، ضمن اینکه ضریب صحت سنجی اشتغال نیز بیش از ۱۰۰ درصد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در کردستان در ۲ سال اخیر از میانگین کشوری بالاتر بوده که اتفاق بسیار خوبی است و در واقع کاهش نرخ بیکاری بدون افزایش مشارکت اقتصادی ارزش تحلیلی خاصی ندارد.

کریمی بیرانوند ضمن تقدیر از عملکرد خوب بانک‌های کردستان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، بر لزوم اولویت قرار دادن پرداخت وام توسط بانک ها به متقاضیان برای ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی بر ضرورت جدیت در پرداخت وام اشتغال خانگی تاکید کرد و ادامه داد: از بانک مرکزی این قول را گرفته‌ایم که در صورت جذب ۷۰ درصد منابع بانکی این بخش تا پایان مهرماه، حداقل ۵۰ درصد اعتبارات کنونی را مجددا دریافت کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به سامانه رصد اشاره کرد و یادآور شد: تمام اطلاعات فردی شامل کد ملی و نوع شغل در این سامانه ثبت و به صورت شفاف به مردم گزارش می شود.

کریمی بیرانوند به انجام سه مرحله صحت سنجی در سامانه رصد و ثبت شغل اشاره کرد و بیان کرد: وظیفه اصلی ما در این سامانه، شفافیت، نظارت بر اشتغال ایجاد شده و سیاست‌گزاری است.

وی با بیان اینکه ۷۵ دستگاه در سامانه رصد فعالیت دارند، گفت: تسهیلات بخش خانگی در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مصوبه‌ای تحت عنوان معیشت مرزنشینان و اشتغال آنان داریم که با توجه به مرزی بودن کردستان، این مصوبه فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال مرزنشینان است.

کریمی بیرانوند کیفیت شغل را اولویت وزارت تعاون در سالجاری عنوان کرد و اظهار کرد: کردستان در زمینه تحقق تعهدات اشتغال، ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر 2759938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha