تاکید مجدد استاندار بر لزوم انتقال حساب شرکت های مستقر در کردستان به بانک های استان

استاندار کردستان توجه به اشتغال و معیشت مردم را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و بر انتقال حساب‌های مالی واحدهای زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در چهارمین کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه معاون حوزه اشتغال وزارت تعاون به استان، گفت: سرمایه گذاری هلدینگ‌های وزارت کار و تعاون در استان طبق مصوبه دولت انجام و مقرر شد در هر شهرستانی توسط این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود که این امر در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه طلای سقز در حال انجام و پروژه توسعه طرح لاستیک بارز در دهگلان در دست اقدام است، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری نیز قول داده‌اند که در حوزه معدن و صنایع لبنی در استان سرمایه گذاری کنند. 

استاندار کردستان با تاکید بر انتقال حساب‌های واحدهای زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان، اظهار کرد: اولویت بانک رفاه و توسعه تعاون که زیر مجموعه وزارت خانه هستند این مورد پیگیری و این اقدام صورت گیرد و حساب‌های مربوط به زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان منتقل شود. 

زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان در زمینه ایجاد اشتغال در سامانه رصد ۲ تا ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: اما نسبت به عملکرد سال گذشته اکنون در رده بندی جایگاه پایین‌تری داریم.

وی یادآور شد: با توجه به منابع بانکی محدود و ناچیز در استان و همه فراز و نشیب‌ها مجموعه بانک‌های استان عملکرد مطلوبی داشته‌اند که این اقدام را ارج می‌نهیم چراکه بانک‌های استان مصداق بارز نماینده استان در بانک خود هستند و در مجموع طی یکی دو ماه گذشته در جذب منابع جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ افتخار آمیز عمل کرده‌اند.

کد خبر 2759939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha