جلوگیری از تخریب نام کردستان توسط دیگر کشورها نیازمند پردازش فرا ملی است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نام کردستان و همجواری این استان با دیگر کشورها و تلاش برای تخریب نام این استان نیازمند پردازش فرا ملی برای موقعیت های استان است.

به گزارش کرد پرس، فرشاد مهدی پور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان کردستان، عنوان مجاهدت های خاموش را برازنده شهدای این استان عنوان کرد و گفت: مردمان کردستان همیشه در راه حفظ انقلاب و کیان آن تلاش کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت در کردستان و تنوع فرهنگی در کشور، افزود: بر خلاف تمام تمایلات و برداشت ها و تلاش ها در زمینه تنوع فرهنگی، امروز ثابت شده که امروز ما به وسیله تنوع فرهنگی توانسته ایم کیان کشور را حفظ کنیم و باید در برابر این مهم سر تعظیم فرود آوریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کردستان همواره یک استان فرهنگی و رسانه ای بوده و حضور تجارب من در این استان همیشه به دلیل رخدادهای مهم فرهنگی با استقبال های عمومی بوده و امید است که این استان همچون همیشه با اتحاد و فرهنگ قوی به پیش برود.

مهدی پور توانمندسازی بنیه رسانه ای استان در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تقویت زیرساخت ها را ضروری دانست و ادامه داد: آموزش تخصصی سواد رسانه ای و فضای مجازی استان برای مقابله و مبارزه با اخبار کذب و خلاف واقع از دیگر ضروریات رسانه ای کردستان است.

وی به اهمیت موقعیت فراملی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: نام کردستان و همجواری این استان با دیگر کشورها و تلاش برای تخریب نام این استان نیازمند پردازش فرا ملی برای موقعیت های استان است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موقعیت بین المللی استان باید حفظ شود و این یک تکلیف مهم برای رسانه های استان کردستان است.

مهدی پور با اشاره به اهمیت ظرفیت گردشگری استان کردستان و بازتاب آن، گفت: حوزه گردشگری و تقویت آن در حد بین المللی موجب حفظ و تقویت موقعیت فراملی این استان و تقویت بنیه های مالی می شود و با تحقق این امر توصیه می شود که بخشی از درآمدهای بخش گردشگری به حوزه رسانه اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد: استان کردستان در ایجاد وحدت ملی، انسجام و همبستگی نقش مهمی ایفا می کند و به همین دلیل حمایت ما در این استان از عرصه رسانه بیشتر شده است و وجود ۱۲۰ رسانه و کانون های تبلیغاتی در استان گواه این قضیه است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان آگهی های دولتی توزیع شده میان نشریات استان را از ابتدای دولت سیزدهم  یک و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اکنون به بیش از دو میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود که این میزان تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته برسد و این نشان از حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت ارشاد از حوزه رسانه ای استان کردستان است.

مهدی پور ادامه داد: حمایت های ما در حوزه برون مرزی با ابتکار عمل اداره کل ارشاد و ارتباط با خبرنگاران خارجی در استان و آمادگی برای حضور خبرنگاران در رویدادهای بین المللی باید در استان تقویت شود.

کد خبر 2760123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha