ماکو می تواند هاب اتصال همکاری  اقتصادی مشترک ایران و ارمنستان باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان دروازه اروپا و سرزمین چهارسو، هاب اتصال همکاری های مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان است.

در این دیدار که با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار شد، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، با اشاره به تفاهم روسای جمهور 2 کشور برای افزایش مبادلات تجاری و ترانزیتی، از آمادگی عملی و راهکار مشخص مناطق آزاد ایران برای تحقق این مهم خبر داد.
او بالا بودن تعرفه عوارض ورودی برای کامیون ها و تریلی های ایرانی از سمت دولت ارمنستان را یکی از دلایل مهمی دانست که باعث کاهش حجم مبادلات تجاری بین 2 کشور شده است.
وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان نیز ضمن بیان فرصت طلایی این نمایشگاه برای مشارکت بخش خصوصی ارمنستان با شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی، از اهمیت بهره گیری ارمنستان از تجربه غنی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سخن گفت.
به گفته او، بسته های سرمایه گذاری آماده شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، برای بسیاری از سرمایه گذاران هدایت کننده خواهد بود و سرمایه های بسیاری را جذب خواهد کرد.
وزیر زیرساخت های ارمنستان در مورد مسائل و راهکارهای ارائه شده در امور تجاری و ترانزیتی نیز، گفت: روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران همواره برای ارمنستان حائز اهمیت بوده و همه تلاشمان را برای تقویت این مبادلات انجام خواهیم داد.

کد خبر 2760185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha