عراق می‌گوید میزان درامدهای داخلی اقلیم کردستان ۳۰۸ میلیارد دینار است که این مبلغ را از بودجه اقلیم کردستان کسر خواهند کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ عضو دوره پنجم پارلمان کردستان با بیان اینکه اشتباه مهلک دولت اقلیم کردستان افزایش مبلغ مالیات و عوارض و گرفتن آن از مردم بود افزود اکنون هم عراق می‌گوید که مقدار درآمدهای داخلی اقلیم کردستان ۳۰۸ میلیارد دینار است که از سهم بودجه اقلیم کسر می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، علی محمد صالح نماینده دوره پنجم پارلمان کردستان در پیامی درخصوص حقوق و مشکل عدم پرداخت کامل سهم اقلیم کردستان از سوی بغداد نوشت دولتی که حق پرداخت حقوق مردم را ندارد نمی‌تواند بگوید کارمندان و استادان باید کار کنند و مالیات و عوارض هم دریافت می‌کنم اما کاری به پرداخت حقوق ندارم!

وی اشاره کرد اقلیم کردسستان روزانه ۹۵ هزار بشکه نفت به دولت مرکزی تحویل می‌دهد دولت عراق باید به قانون بودجه متعهد باشد همانطور که اقلیم کردستان نیز باید متعهد باشد. بالغ بر ۳۰۰ هزار بشکه نفت در اختیار دولت اقلیم کردستان است آیا پالایش و فروش داخلی به ازای هر تن ۳۲۰ دلار است مجموع درآمدکل چند است؟

علی محمد صالح افزود اشتباه مهلک دولت اقلیم کردستان افزایش مالیات و عوارص و دریافت آن از مردم بود که اکنون عراق می‌گوید درآمد داخلی اقلیم کردستان ۳۰۸ هزار دینار دلاراس و این مبلغ از سهم بودجه اقلیم کسر خواهد شد! آیا می‌شود نیروهای امنیتی حقوق خود را از دولت دریافت کنند ولی زمینه‌سازیهای لازم را برای تسهیل در امر قاچاق حزب و مسئولان را فراهم کند؟ آیا می‌شود حقوق خود را ازمنابع ملت تامین کنند در عوض با غارتگران ملت همکاری کنند!

با اینکه ماه اگوست سال جاری روبه پایان است اما تا کنون کارمندان اقلیم کردستان حقوق ماه ژوئیه خود را دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که بیشتر از دو هفته است که کارمندان تهدید به برگزاری تجمع‌های اعتراضی می‌کنند.

کد خبر 2760186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha