امیرعبداللهیان شاهد صفحه جدید و مثبت در روابط ایران و سوریه هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تحولات جدید در منطقه شاهد صفحه جدید و مثبت در روابط دو کشور هستیم.

به گزارش کرد پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به دمشق سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات سوری و سفیر کشورمان در سوریه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات عالی سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران گفت: ما همواره رایزنی و مشورت‌های منظمی را با مقامات مقامات عالی سوریه و با همکارم آقای فیصل مقداد در دمشق یا تهران داریم.

وی افزود: با توجه به تحولات جدید در منطقه شاهد صفحه جدید و مثبت در روابط دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سفری که من اخیراً به عربستان سعودی داشتم، از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم؛ امروز در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل و همچنین موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای بین‌المللی و دوجانبه گفتگو داشته باشیم.

وی افزود: پیگیری توافقات رؤسای جمهور دو کشور در سفر دکتر رئیسی به دمشق و سفر هیئتی کامل سیاسی، اقتصادی در سوریه به تهران، یکی از دیگر اهداف این سفر است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک تهران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏در چارچوب تقویت سیاست منطقه‌ی همسایگی و به منظور تسریع در اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور عازم دمشق هستم.

وی افزود: در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات عالی سوریه گفتگو و رایزنی خواهم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: ایران بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

این سفر حدود یک ماه بعد از سفر فیصل المقداد به تهران صورت می‌گیرد. وزیر امور خارجه سوریه حدود یک ماه پیش در صدر یک هیأت بلندپایه از مقامات ارشد سوریه از جمله وزیر اقتصاد و بازرگانی، وزیر ارتباطات و فناوری به ایران سفر کرده بود.

کد خبر 2760199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha