اصلاح و توسعه ۵۱۰ کیلیومتر از شبکه آب و فاضلاب کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در طول ۲ سال گذشته ۵۱۰ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب در سطح استان انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد در گفتگو با رسانه های کردستان، به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده شرکت آبفا طی ۲ سال اخیر و همچنین در هفته دولت پرداخت و با اشاره به بهره برداری از ۴ هزار میلیارد ریال پروژه در هفته دولت امسال، گفت: یکی از این پروژه ها، تصفیه خانه آب دیواندره است که با هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث و شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داد.

وی افزود: پروژه خط انتقال ۶۰۰ میلیمتری آب شرب از تصفیه خانه شماره ۲ به تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن سقز به طول ۵.۷ کیلومتر، با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر پروژه ای است که در این هفته افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: در بخش روستایی نیز تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان از توابع شهرستان سنندج با هدف حفظ سلامت و بهداشت مردم و محیط زیست و تصفیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی روخانه قشلاق و تغذیه گرایی سد ژاوه با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال برای روستای ۷ هزارنفری قلیان اجرا شد.

فرهاد ادامه داد: آبرسانی به ۱۵ روستا با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال، اجرای ۲۷ کیلومتر خط انتقال، ۲۳ کیلومتر شبکه، ۹ ایستگاه پمپاژ، ۱۲ باب مخزن، ۹ حلقه چاه و ۱۲ دهنه چشمه با ظرفیت آبرسانی به میزان ۳۵.۵ لیتر بر ثانیه دیگر پروژه ای است که با هدف خدمت رسانی به مردم استان کردستان در این هفته به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه از مجموع یک هزار و ۶۷۷ روستای استان  یک هزار و ۳۲ روستا تا پیش از این زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه تأمین آب شرب پایدار قرار داشت با بهره برداری از پروژه آبرسانی به این ۱۵ روستا تعداد روستاهای زیرپوشش به یک هزار و ۴۷ روستا و ۲ درصد به جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه پیرامون عملکرد و دستاوردهای ۲ ساله اخیر شرکت آبفا استان، بیان کرد: مجموع اعتبارات شرکت در طول دولت سیزدهم یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان و مجموع پروژه های تعریف و آماده افتتاح شده یک هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان بود که بخشی از این عدد، شامل ۴ پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده در هفته دولت امسال است.

فرهاد گفت: اجرای پروژه تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان، تکمیل و بازسازی ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج، آبرسانی به ۱۳ روستا، اجرای خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج، احداث تصفیه خانه آب شهر دیواندره، اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ به تصفیه خانه شماره یک و مخازن شهر سقز، نصب و راه اندازی سیستم کامل ازن زنی و مخزن تصفیه خانه آب بانه و انتقال آب چشمه کانی اصحاب به سد سبدلو از دیگر پروژه های شاخص اجرا شده در دولت سیزدهم در استان کردستان در حوزه آب و فاضلاب بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۹.۹ درصد جمیعت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی زیرپوشش آب شرب سالم و بهداشتی پایدار قرار دارند، افزود: در حوزه فاضلاب شهری نیز ۹۶.۵ درصد جمیعت زیرپوشش شبکه جمع آوری قرار دارند که میانگین این شاخص در کشور ۵۰ درصد است و از این نظر در رتبه نخست ایران قرار داریم، همچنین ۸۰ درصد فاضلاب جمع آوری تصفیه می شود که میانگین این شاخص در کشور ۲۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از اجرای ۵۱۰ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب در استان طی ۲ سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: احداث ۳۹ باب مخزن، حفاری ۳۳ حلقه چاه و تجهیز ۳۰ حلقه چاه از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان کردستان است.

فرهاد به پروژه جهاد آبرسانی به روستاها پرداخت و با اشاره به سهم استان کردستان در این پروژه برای آبرسانی به ۱۶۹ روستا در فاز نخست با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان، ادامه داد: این پروژه تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت داشته و در حال انعقاد قرارداد دوم با مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای ۱۲۰ روستا هستیم که با اجرای آنها تحول بزرگی در حوزه آبرسانی روستایی اتفاق می افتد.

کد خبر 2760219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha