تحویل استخوان های عضو HPG در قوطی پس از سه سال

سرویس ترکیه - استخوان های ییلماز اوزون که در سال 2020 در حمله هوایی در سرت جان خود را از دست داد، پس از 3 سال در جعبه به خانواده اش تحویل داده شد.

به گزارش کردپرس، استخوان های ییلماز اوزون با نام سازمانی تولهیدان تکمان عضو نیروهای مدافع خلق (HPG) که به همراه 5 تن از دوستانش در حمله هوایی به شهر سیرت در سال 2020 جان خود را از دست داده بود، پس از 3 سال در یک قوطی به خانواده اش تحویل داده شد. 

این در حالی است که به نوشته مزوپوتامیا، پس از کشته شدن اوزون در همان سال 2020 نمونه خون از سوی خانواده برای تشخیص هویت جسد داده شد و نتیجه آن نیز مشخص شد، با این حال این موضوع به خانواده اطلاع داده نشد و جسد اوزون در گورستان بی کسان به خاک سپرده شد.

ابراهیم اوزون پدر ییلماز در حالی که استخوان های فرزند خود را داخل یک قوطی تحویل گرفته بود، گفت: «پسرم در سال 2020 از دنیا رفت. من همان موقع به سیرت آمدم و نمونه خون دادم. اگرچه نتایج در سال 2021 مشخص شد، اما آنها به ما اطلاع ندادند. سپس دادخواست دیگری ارائه کردیم. جسد را اکنون به ما تحویل دادند.»

خانواده ییلماز پس از دریافت جسد آن را برداشته و راهی تاتوس ارزروم شدند. 

نیروهای نظامی دهیار و ملای ده را تح فشار قرار دادند تا مراسم مذهبی برای این کشته به جای آورده نشود و بر پیکر او نماز نخوانند. همچنین نظامیان از خواندن نماز بر پیکر ییلماز جلوگیری کردند. 

این اولین بار نیست که پیکر کشته های کرد به روشی بی رحمانه و توهین آمیز در داخل جعبه یا کیسه تحویل خانواده آنها می شود. 

تحویل استخوان های عضو HPG در قوطی پس از سه سال

پیشتر جسد سیتی قاراتای عضو YJA STAR با نام مستعار ازدا اوستا که در سال 2016 در درگیری های حومه منطقه شمدینلی استان حکاری جان خود را از دست داده بود، پس از 6 سال در یک جعبه از طریق پست برای مادرش ارسال شد.

جنازه عگید ایپک، عضو PKK که در درگیری 23 می 2017 با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده بود توسط دادستانی دیاربکر از طریق پست به خانه پدری وی در شهر دیاربکر فرستاده شد.

همچنین استخوان های هاکان ارسلان جوان کرد اهل دیاربکر که در جریان حکومت نظامی سور دیاربکر در سال 2015 کشته شده بود، با وضعیتی توهین آمیز درون کیسه ای به پدرش تحویل داده شد.

کد خبر 2760297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha