مرز باشماق از ارکان مهم توسعه کردستان محسوب می شود

استاندار کردستان گفت: مرز باشماق به عنوان مسیر تردد زوار امام حسین (ع) تبدیل به یکی از ارکان توسعه استان شده و در سالیان آتی شاهد اتفاقات بزرگی برای مریوان و کردستان خواهیم بود.

به گزارش کردپرس، اسماعیل زارعی کوشا امروز در بازدید از مرز باشماق برای اطلاع از آخرین وضعیت زائران اربعین اظهار کرد: امیدواریم زائرانی که هنوز قصد سفر به لربعین را نکرده اند با اطمینان خاطر مرز باشماق را به عنوان نقطه عزیمت و تشرف به عتبات عالیات انتخاب کنند تا  کردستان با افتخار میزبان این عزیزان باشد.

وی ضمن گفت‌ و گو با زائرین در مرز باشماق و پاسخ به مطالبات آنان افزود: با توجه به امکاناتی که در مرز فراهم شده خوشبختانه زائران در آرامش و سهولت تردد می کنند وهیچ مشکلی در این پایانه مرزی وجود ندارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه طی بازدید از پایانه مرزی باشماق نقصی مشاهده نمی شود، افزود: امسال شرایط بسیار خوبی برای رفاه حال زائران با بهترین کیفیت در خدمت رسانی در این مرز فراهم است.

زارعی کوشا ضمن اشاره به این موضوع که دقت لازم زوار در برگشت از مرز امری بسیار مهم است گفت: زائران از پایانه مسافربری کاظمین با سرویس های کدگذاری شده به باشماق برگردند تا متحمل هزینه‌های گزافی نشوند.

وی از روند بهسازی آسفالت مسیر مریوان باشماق نیز بازدید کرد و توسعه و بهسازی راه‌ها را مهمترین مطالبه مردم برشمرد.

استاندار کردستان با اشاره به اجرای فاز توسعه مرز باشماق مریوان گفت: روکش آسفالت تمام مسیر مریوان به باشماق برای تسهیل حرکت خودروها ضروری است.

زارعی کوشا از عملکرد خوب فرماندار مریوان، اعضای ستاد اربعین، کمیته‌های مختلف، همه دستگاه‌ها و رسانه‌های استان در انعکاس اخبار اربعین قدردانی کرد و یادآور شد: معتقدیم مرز باشماق به عنوان مسیر تردد زوار امام حسین (ع) تبدیل به یکی از ارکان توسعه استان شده و در سالیان آتی شاهد اتفاقات بزرگی برای مریوان و کردستان خواهیم بود.

وی از بیمارستان سیار شهید قاضی باشماق و بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی ماموستا شهید شیخ الاسلام، ۲۲ موکب مستقر در مرز باشماق و پایگاه هلال احمرنیز بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است که بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام از ۲۷ مردادماه امسال در مرز باشماق مریوان مستقر شده و به زائران نیازمند خدمات سلامت و درمان، بصورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد.

این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، تحت نظر مردان و زنان، داروخانه، اتاق عمل، بخش سرپایی و آزمایشگاه است.

کد خبر 2760352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha