مصدمیت دو نفر در آتش سوزی کارگاه اگزوزسازی در قروه

سرویس کردستان- مسئول آتش نشانی قروه از آتش سوزی در کارگاه اگزوزسازی و مصدومیت دو نفر در این حادثه خبر داد.

جمیل ظاهری در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از وقوع یک مورد آتش سوزی در کارگاه اگزوزسازی واقع در بلوار خامنه ای شمالی خبر داد.

او با بیان اینکه علت آتش سوزی انتشار گاز تبخیر شده بنزین در حال کار بوده به مصدومیت صاحب کارگاه و شاگردش اشاره کرد و گفت که هر دو مصدوم پس اعزام به بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند.

مطابق اظهارات ظاهری بلوار خامنه ای شمالی یکی از شلوغ ترین مناطق شهر از نظر وجود صنوف آلاینده است که خطر این صنوف نه تنها برای ساکنان محل بلکه برای خود تعمیرکاران هم بسیار بالاست و احتمال وقوع خطرات بیشتر در این منطقه دور از انتظار نیست.

او با اشاره به نکته مهمی در زمینه آتش سوزی فوق تصریح کرد که به دلیل اینکه کارگاه دارای کپسول پودری خاموش کردن آتش بوده و بلافاصله اقدام به خاموش کردن داشته، آتش سوزی خیلی گسترده نبود.

به گفته ظاهری وجود عامل خاموش کننده در چنین مشاغلی که با مواد آتش زا کار می کنند بسیار مهم و تأثیر گذار بوده و نیاز است که تمامی این مشاغل تجهیزات ایمنی را در مغازه های خود داشته باشند.

ظاهری در ادامه بر انتقال صنوف به شهرک تعمیرکاران تأکید داشت و افزود: قطعاً اگر این صنوف به خارج از شهر بروند بسیار بهتر خواهد بود و خطری برای ساکنان نخواهد داشت.

او همچنین به شلوغ بودن بلوار برای رسیدگی در سریع ترین زمان ممکن در حین حوادث اشاره داشت و یادآور شد گرچه با زدن آژیر مسیر را باز می کردند اما باتوجه به اینکه حادثه خبر نمی کند و این خیابان مسکونی است لذا می طلبد برای رفاه حال شهروندان هرچه سریع تر انتقال صنوف صورت گیرد.

آن طور که ظاهری می گوید شهرک تعمیرکاران هم باید از نظر تجهیزات ایمنی تأمین و هر واحد صنفی در آن تمامی موارد ایمنی را مدنظر قرار دهد و خود هیئت مدیره شهرک ملزم به تهیه تمامی تجهیزات ایمنی برای شهرک بوده و باید این کار را لحاظ کند.

لازم به ذکر است که بنا به اطلاعات محلی به دست آمده کارگاه اگزوز سازی نسبت به حجم کار و موارد کاری فضای مناسبی نداشته و شاید اگر به شهرک نقل مکان می کردند دیگر چنین اتفاقی نمی افتاد چرا که در شهرک فضای هر واحدی متناسب با کار آن صنف در نظر گرفته شده است.

همین طور وجود این صنوف باعث این شده که رسیدگی واحدهای خدماتی مانند آتشنشانی برای ساکنان محل دچار مشکل شده و نتوانند در زمان لازم رسیدگی داشته باشند و نیاز است مسئولان شهرستان نسبت به این موضوع تأملی کنند. /

کد خبر 2760517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha