نماینده مجلس سویلو را مسئول بی کفایتی در تشکیلات پلیس و خودکشی نیروهای آن دانست

سرویس ترکیه - نماینده CHP با انتشار فایل صوتی متعلق به یک فرمانده پلیس که زیردستان خود را تهدید می کند، شخص سلیمان سویلو وزیر کشور سابق را مسئول اضمحلال سیستم پلیس ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، انتشار فایل صوتی متعلق به یک فرمانده پلیس در ترکیه جنجال آفرین شد. مراد باکان نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه ازمیر، با انتشار یک فایل صوتی که گفته می شود متعلق به فرمانده پلیس یکی از استان های ترکیه است، به خودکشی نیروهای پلیس در اثر خشونت های فرماندهانشان اشاره کرد. او شخص سلیمان سویلو  وزیر کشور سابق ترکیه را مسئول ایجاد چنین سیستم بی کفایتی در اداره پلیس ترکیه دانست.

در فایل منتشر شده، فرمانده پلیس مذکور در سخنانی که از طریق سیستم بیسیم به گوش زیر دستان خود می رساند، می گوید: «فکر می کنم که همه آنهایی که تحت فرمان ما خدمت می کنند، می دانند که در سیستم هیرارشی (رتبه بندی) چگونه باید رفتار کنند. من گردن کسانی که حد و حدود خودشان را نمی دانند، می شکنم. باید بر رفتار کسانی که زیر دست شما کار می کنند، نظارت کنید. باید بر نشست و برخاست، سر و لباس حتی خورد و خوراک، و ... زیردستانتان نظارت کنید. در غیر این صورت آبروی شما را می برم و خردتان می کنم. حواستان را جمع کنید که یک بار دیگر اینگونه به شما هشدار نخواهم داد. هر کس حواس خودش را جمع کند.»

مراد باکان با انتشار این فایل صوتی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود، اکانت متعلق به سلیمان سویلو وزیر کشور سابق را نیز منشن کرد و نوشت: «این صدا متعلق به کیست؟ سلیمان سویلو، خوب گوش کن، این وزارتخانه ای است که تو مدیریت آن را به دست داشته ای.»

نماینده CHP در ادامه با بیان این که «کسی که باید از حق دفاع کند و مسئولیت امنیت مردم بر عهده او است، اینگونه زیر دستان خود را تهدید و تحقیر می کند» شخص سلیمان سویلو را مسئول اصلی و الگوی فرماندهان متخلف پلیس دانست. 

او افزود: «خودکشی نیروهای پلیس (بر اثر خشونت فرماندهانشان) خودکشی نیست، بلکه جنایت است.»

باکان در ادامه خطاب به سویلو، گفت: «تو خودت می دانی که این صدا متعلق به کیست. وقتی وزیر دست و پا می شکند، قاعدتا فرمانده پلیس هم گردن می شکند. ما چنین افراد نالایقی را در اداره پلیس نمی خواهیم.»

گفتنی است، خودکشی افسران پلیس در ترکیه در سال های اخیر به امری شایع بدل شده است. بر اساس گزارشی که فاروق سزر رئیس پلیس-سن، در ماه می سال 2021 منتشر کرد، تنها در طول 6 مال اول سال 2021، چهل پلیس بر اثر خودکشی جان باخته اند. همچنین بر اساس این گزارش 25 افسر پلیس در ماه می همان سال خودکشی کرده اند. در یکی از این موارد سه نیروی پلیس ترکیه در سه منطقه مختلف در یک روز خودکش کردند. در موردی دیگر محمت علی بولوت، مامور پلیس جوان دفتر حفاظت ریاست جمهوری، پس از نوشتن نامه ای با اشاره به گناه کار دانستن ماموران مافوق خود خودکشی کرد. 

کد خبر 2760560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha