اجرای طرح غربالگری مددجویان ایلامی در راستای ارتقای سلامت و سطح بهداشت خانواده ها

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از اجرای طرح غربالگری خانواده های مددجوی این نهاد در راستای ارتقاء سطح سلامت، تندرستی و شاخص های بهداشتی آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری بیان کرد: این طرح غربالگری شامل بیماری های قلبی و عروقی بوده که از طریق ویزیت، کنترل فشارخون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده ی بدنی (bmi) بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می گیرد.

وی ادامه داد: این طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در قالب برنامه خطرسنجی و دارابودن شرایط غربالگری در همه شهرستانهای استان صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه های دیگری همچون توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاسهای آموزش برای مددجویان رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی شهرستانها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می شود.

طاهری ادامه داد: در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی تر داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمانهای تخصصی تر صورت می گیرد.

کد خبر 2760589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha