افتتاح ۲۳۱ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت در مریوان

فرماندار شهرستان مریوان گفت: در طول هفته دولت بیش از ۶۳ پروژه در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و ... به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی با اشاره به تاخیر پیش آمده در برگزاری مراسم هفته دولت به دلیل همزمانی هفته دولت با ایام اربعین، رویکرد دولت در استان مناسب بوده و باتوجه به کمبودها عزم خود را برای رفع آنها جزم کرده است.

وی اظهار کرد: در سطح شهرستان اتفاقات خوبی در راستای حل مشکلات عدیده ای که از قبل دامن گیر مریوان بوده و رسوب کرده بود صورت پذیرفته است، حل مشکلات پایاب سد گاران یکی از این اقدامات بوده که در حوزه های مختلف، از جمله اشتغال، مشکلات جوانان و کشاورزان را حل کرده است.

فرماندار شهرستان مریوان افزود: بالغ بر ۵ هزار هکتار اراضی پایین دست سد گاران در قالب نواحی چهارگانه متصل به سامانه آب سدگاران هستند که اتفاق بزرگی در حفظ منابع آبی و اشتغال کشاورزی است.

احمدی ادامه داد: تملک اراضی پایانه مرزی باشماق برای ما کارگزاران هم یکی از مشکلاتی بود که حل آن بسیار مهم بود، اما باتلاش و همکاری دولت و قوه قضاییه در شهرستان و استان این اتفاق بزرگ افتاد.

وی یادآور شد: تا مرداد ماه امسال فقط ۷ هکتار از اراضی مرز باشماق در اختیار دولت بود، اما اکنون با خیال آسوده اعلام می کنیم اراضی مرز باشماق به تملک دولت درآمده که کار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد منطقه است.

فرماندار شهرستان مریوان بیان کرد: تهویه و برق تونل های سه گانه مسیر سنندج _ مریوان به ویژه تونل موسوم به باغان، از مطالبه های مهم مردم بود که اکنون با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بر روی سامانه ستاد دولت قرارگرفته و منتظر تعیین تکلیف پیمانکار است.

احمدی گفت: ۱۲ تقاطع راه فرعی روستایی منتهی به راه اصلی، با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان برروی سامانه پروژه های عمرانی دولت در راستای تسهیل و ایمن سازی ترددها قرار دارد که این اتفاق توسعه روستاها را درپی خواهد داشت.

وی تحول رویکرد دولت در سطح ملی و استان را زیربنا و تسهیلگر مسائل دانست و افزود: اعتبارات شهرستان سال قبل ۱۹۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۵۷ میلیارد تومان ارتقاء یافته که در کل، اعتبارات شهرستان ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: با توجه به وجود معضلات عدیده در شهرستان در تقسیم اعتبارات به بخش های مختلف دچار مشکل هستیم اما باتوجه به اینکه مسائل مهمتر در اولویت هستند، اعتبارات را اختصاص دادیم.

احمدی ادامه داد: راه های روستایی از مهمترین معضلات شهرستان است که ۱۹ درصد از اعتبارات امسال را در اختیار این بخش قرار دادیم که بیشترین حجم اعتبارات شهرستان را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: حوزه آبفا از دیگر بخش های مهم است که به آن توجه داشته ایم و با افزایش اعتبارات به این بخش ۱۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در مجموع ۱۳ درصد از اعتبارات شهرستان جهت رفع معضلات آب و فاضلاب به این حوزه اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انصافاً این حوزه در شهرستان زنده، پویا و فعال است و ما بعد از ناحیه یک سنندج با تعداد ۴۵ هزار دانش آموز و ۳۵۰۰ همکار فرهنگی مهم ترین بخش آموزش و پرورش استان هستیم و ۱۰ درصد از اعتبارات شهرستان را به این بخش اختصاص داده ایم.

احمدی گفت: حوزه های دیگری که بودجه شهرستان به آنها اختصاص یافته، جهاد کشاورزی با اعتبار ۶ درصد ورزش و جوانان ۵ درصد میراث فرهنگی ۳ درصد هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما هم نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته اند.

وی از مردم نجیب و شریف مریوان جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین در این شهر تشکر کرد و افزود: خوشبختانه در طول این ایام مورد سوء اجتماعی که باعث برهم زدن نظم عمومی شود نداشته و تصادفی مربوط به زائران اتفاق نیفتاده است و تمام آن ها با سلامت کامل نزد خانواده های خود برگشته اند.

کد خبر 2760668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha