فیلم «روی علف های خشک» به اسکار می رود

سرویس ترکیه - فیلم «روی علف های خشک» ساخته نوری بیلگه جیلان به نمایندگی از سینمای ترکیه به اسکار راه یافت.

به گزارش کردپرس، فیلم «روی علف های خشک» (قورو اوتلار اوستونه) ساخته نوری بیلگه جیلان کارگردان مشهور ترکیه از سوی هیات سینمای این کشور به عنوان نماینده ترکیه به اسکار راه یافت.

به نوشته جمهوریت، نشست ارزیابی بهترین فیلم برای معرفی شدن به اسکار توسط هیات 15 نفره از نمایندگان تشکل های حرفه ای سینمای ترکیه برگزار شد. 

در این نشست 7 فیلم سینمایی ترکیه مورد ارزیابی قرار گرفتند و فیلم «روی علف های خشک» به کارگردانی نوری بیلگه جیلان به عنوان کاندیدای شرکت در مراسم اسکار از سوی ترکیه انتخاب شد.

مراسم معرفی بهترین آثار و اهدای جوایز اسکار در ماه مارس آینده در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

گفتنی است، فیلم روی علف های خشک، روایتی درام از زندگی معلمی جوان به نام صمد است که در یک روستای دور افتاده در کردستان ترکیه خدمت می کند. صمد از این روستا متنفر است و برای تغییر محل خدمت خود و رفتن به استانبول تلاش می کند. در همین اثنا زندگی او درگیر ماجراهای پیچیده ای می شود. مروه دیزدار بازیگر توانای این فیلم پیشتر جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن خود کرد. 

مروه دیزدار در هنگام دریافت جایزه خود در جشنواره کن، با اشاره به بازی خود در نقش زنی که در روایت این فیلم قربانی خشونت علیه زنان شده به شدت از فرهنگ زن ستیز جامعه ترکیه و خشونت علیه زنان در این کشور انتقاد کرد. انتقادی که با واکنش گسترده مقامات دولت ترکیه و بازیگران مرد این کشور همراه بود.

کد خبر 2760687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha