تثبیت ۲۱۵۴۲ شغل با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در دویست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در شهرستان کامیاران و در راستای اجرای طرح دوشنبه های تولید برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده است، گفت: در این جلسات یک هزار و ۷۴۱ پرونده مطرح شده و ۳ هزار و ۶۳ مصوبه هم به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۹۳ مصوبه به عبارتی ۷۲ درصد مصوبات محقق شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۶ مصوبه بانکی، ۵۷ مصوبه مالیاتی و ۴۸۰ مصوبه هم مربوط به سایر بخش ها و مباحث بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۸۷۰ مصوبه این کارگروه شامل ۴۷۱ مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۲۷ مصوبه مالیاتی و ۳۷۲ مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

خلیقی ادامه داد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر در استان خواهیم بود.

در این جلسه مشکلات پیش روی شرکت پیشرو صنعت دشت سبز لاوین شاهو، کشتارگاه صنعتی شاهو طیور احمد اردلانی سرمایه گذار تقاضای واگذاری زمین در شهرک صنعتی کامیاران، کارخانه خوراک دام و طیور ، شرکت تعاونی ۱۳۳۰ دانه بندی شن و ماسه سهند کامیاران ، شرکت کاشی و سرامیک کارو ، شرکت اندیشه سازان هوراز کردستان مطرح شد.

این واحدها با مشکل صدور سند، تامین هزینه انتقال برق و آسفالت جاده دسترسی، مشکل تامین برق و خدمات مخابراتی، درخواست واگذاری معدن، درخواست رفع مشکلات پیش روی شرکت در زمینه احداث واحد تولیدی خود، درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.

شهرک صنعتی کامیاران دارای ۱۹ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی بوده و این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن برخوردار است.

۱۰۰ قرارداد با سرمایه گذاران به مساحت ۱۴ هکتار در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۵۳ واحد تولیدی هم به بهره برداری رسیده است و در این شهرک صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای ۴۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

کد خبر 2760696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha