توصیه های رسانه ای معاون سیاسی استاندار ایلام به اصحاب رسانه!

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست شورای اطلاع رسانی دولت در استان عنوان کرد: رسانه ها متعهدانه و با آگاهسازی افکار عمومی جامعه را هوشیار کنند تا فریبکاری ها و جنگ رسانه ای دشمن بی اثر شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد سبحان حسنی عنوان کرد: اخبار به شکل خام می تواند مورد استفاده همه کس قرار بگیرد اما توضیح و تبیین و تحلیل و پی نوشت زدن های بعد از اخبار خام است که افکار عمومی را می سازد و رسانه های متعهد در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

او گفت: هر رسانه بنا به سیاستگذاری درونی خودش به اخبار ورود می کند و به اصطلاح روی اخبار پی نوشت و تحلیل می گذارد و مردم نیز همین تحلیل ها را دنبال می کنند و گرنه خبر در دنیای امروز در دسترس همگان است اما هنر اصلی داشتن تحلیل و توضیح واقعیت و روشن کردن ابعاد یک خبر و پاسخ به شبهه افکنی ها و دروغ پردازی هاست.

حسنی ضمن تاکید بر جنگ رسانه ای امروز، بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولین و بویژه رسانه ها در موقعیت های مختلف تاکید کرد و عنوان داشت: رسانه ها نقشی مهم و ویژه در جامعه دارند و باید با آگاهسازی جامعه طوری ورود کنند که افکار عمومی ما فریب جنگ رسانه ای شبکه های معاند را نخورد.

وی افزود: ان شاءالله رسانه های ما با تمام توان در جهت شفاف سازی و گفتن واقعیتهایی که مورد غفلت قرار گرفته است و در جامعه وارونه جلوه داده می شود، بتوانند متعهدانه به رسالت خود در این زمینه طوری عمل کنند تا خدای ناکرده نوجوان و جوان جامعه ما فریب دشمن را نخورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مثال زدنی و متعهدانه خبرنگاران استان ایلام در موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بابت همه تلاشها و زحماتی که در ایام اربعین رسانه ها متقبل شدند، خدا قوت می گویم که نقش برجسته ای رسانه های استان و اعضای شورای اطلاع رسانی استان در ایام اربعین داشتند و خوشبختانه انعکاس خوبی هم داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسنی گفت: همه برادرها و خواهرانی که در حوزه رسانه بودند سنگ تمام گذاشتند و ما قدردان همه زحمات شما هستیم، از اداره فرهنگ و ارشاد هم که محوریت این موضوع را بر عهده داشتند تشکر می کنیم.

کد خبر 2760784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha