شرایط استفاده از تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده در ایلام فراهم است

سرویس ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای تأمین مسکن ایلام از تسهیلات مناسب نوسازی بافتهای فرسوده خبر داد و گفت: در صورت محرز شدن وجود ملک در بافت فرسوده، باقی کارها به شکل برخط انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام، فرشاد دوستی گفت: افرادی که املاک مسکونی آنها در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: پس از این که محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است، به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانکهای انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می‌شود.

فرشاد دوستی افزود: چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، جهت تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافتهای فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

او گفت: ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی از طرف شهرداریها در این خصوص اعمال خواهد شد و بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از مشوقهای دیگر که شامل چهار گروه در ۱۹ بند است با توجه به شرایط شهر مورد تقاضا از طرف شهرداریها اعمال و مبلغ تسهیلات و سود آن بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار مشخص می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص انتخاب بانک برای دریافت تسهیلات گفت: متقاضیان می توانند هر کدام از بانکهای درج شده در سامانه (۲۷ بانک) را انتخاب کرده و در صورت تکمیل ظرفیت بانک انتخاب شده می توانند بانک انتخابی خود را تغییر دهند.

کد خبر 2760785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha