ثبت نام ۲۹۰ هزار دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۹۰ هزار دانش آموز در ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس، ۳ هزار و ۶۲ مدرسه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش کرد پرس، طیب سالاروندیان در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی کردستان، گفت: تاکنون نام نویسی ۹۷ درصد دانش آموزان استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در مدارس قطعی شده و دانش آموزان در این هفته تعیین تکلیف خواهند شد.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۹۰ هزار دانش آموز در ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس، ۳ هزار و ۶۲ مدرسه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است، افزود: مراسم بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر، جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور و جشن غنچه ها ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد و مدارس مجری برای آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان ها تعیین شده اند.

سالاروندیان ادامه داد: برای اول مهر ۸۵ پروژه با ۳۲۶ کلاس درس و حدود ۴۰ هزار مترمربع زیربنا تحویل داده خواهد شد، ضمن اینکه برای اول مهر ۳۱۶ مدرسه دولتی نوسازی شده است.

وی همچنین با اشاره به توزیع کتاب های درسی در استان، یادآور شد: تاکنون کار توزیع کتب درسی در شهرستان ها و مناطق ۷۰ درصد و در مدارس ۵۷ درصد انجام شده است و در این زمینه رتبه ۹ کشور را داریم.

۱۳۸۰۰ کردستانی زیر پوشش آموزش های سوادآموزی قرار می گیرند

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: براساس سهمیه ابلاغی نهضت سوادآموزی امسال، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از بیسوادان و کم سوادان استان زیرپوشش آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

گلبهار خسروی گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و ۴ هزار نفر در دوره تحکیم خواهد بود، ضمن اینکه با توجه به آغاز کلاس گذاری ما از شهرور ماه درخواست می شود این موضوع در صدر کار شورای پشتیبانی سوادآموزی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان بی سواد هستند، افزود: بر اساس قانون در هر شهرستان تنها ۲۰ درصد افراد بالای ۴۹ سال می توانند در کلاس های سواد آموزی شرکت کنند و اولویت ما افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال است.

کد خبر 2760875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha