مطالبات زیرساختی ایلام در هیئت دولت مطرح شد

سرویس ایلام -استاندار ایلام به هیئت دولت رفت و ضمن ارائه گزارشی از برگزاری اربعین ۱۴۰۲ فهرستی از مطالبات مردم استان را که عمدتا در حوزه زیرساختی بودند، مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این جلسه رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت از ستاد اربعین استان و به‌طور ویژه از استاندار ایلام، مردم استان و نیروهای جهادی موثر در برگزاری مراسم اربعین‌حسینی قدردانی و تشکر کردند که در این راستا دکتر مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عملکرد موفق استان ایلام عنوان کرد: حتی یک مورد نارضایتی از زبان زائرین در مرز مهران شنیده نشده است.

بهرام‌نیا استاندار ایلام در ادامه به تبیین و طرح مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های استان ایلام در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، اداری و سرمایه‌ی انسانی پرداخت که مورد توجه اعضای هیئت دولت جهت بررسی و توجه و تامین اعتبارات مکفی به منظور حل مشکلات قرار گرفت.

وی تامین اعتبار ویژه برای ساخت خط راه آهن از دو مسیر اندیمشک - دهلران و اسلام‌آبادغرب - ایلام را خواستار شد و گفت: اتصال استان ایلام به راه ریلی موجب تسهیل در تردد زوار، رونق صادرات کالا، پوشش کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، ارزان شدن هزینه‌ی تردد و حمل و نقل، ایمنی در حمل و نقل، سفر ایمن، آسان و راحت و نیز جابه‌جایی مسافر و کالا و همچنین رونق حمل و نقل در غرب کشور خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن جاده‌ی اندیمشک - دهلران - مهران و سایر راه‌های منتهی به مرز مهران موجب تسهیل در تردد روان زوار و ایمنی سفر خواهد شد و مطالبه بخش عمده مردم استان است.

بهرام نیا ضمن تأکید بر تامین اعتبار لازم جهت تعویض شبکه‌های آب شرب ایلام، عنوان کرد: تکمیل و ارتقاء تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شهر ایلام مورد توجه دولت قرار بگیرد.

استاندار ایلام خواستار پیگیری های لازم جهت راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی شد و گفت: راه اندازی و رونق این مرزها موجب رونق اقتصادی، رفع مشکل بیکاری و رفاه خانوارهای مناطق مرزی و پایداری بیشتر مرزنشینان خواهد شد.

او گفت: تامین اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری رساندن ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب استان مطالبه بر زمین مانده بسیاری از مردم استان ایلام است که موجب رونق اشتغال، افزایش تولید و شکوفایی کشاورزی در استان خواهد شد.

بهرام نیا بار دیگر خواستار تامین اعتبار لازم برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن سامانه‌ی گرمسیری شد و افزود: با به ثمر نشستن این ابر پروژه شاهد تحول در صنعت کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی و باغی و رونق اشتغال در استان خواهیم بود.

کد خبر 2760897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha