مبارزه با بی سوادی نیازمند همکاری مردم و دستگاه های اجرایی است

فرماندار شهرستان سنندج گفت: مبارزه جدی با بی سوادی نیازمند برنامه ریزی مطلوب و همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستانسنندج، سواد را یکی از شاخص های اصلی توسعه در هر جامعه عنوان کرد و گفت: سواد، در عصر حاضر فقط مهارت خواندن و نوشتن نیست، با وجود این نداشتن توانایی خواندن و نوشتن برای افراد زیر ۵۰ سال زیبنده جامعه ما نیست و باید برای ریشه کنی این امر تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی آمار بی سوادی در شهرستان سنندج را ۴ هزار نفر اعلام کرد و اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان سنندج از نعمت سواد برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه مبارزه جدی با بی سوادی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست و نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و فرهنگی و برنامه ریزی مطلوب است، افزود: متقاعد کردن افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سواد آموزی نیازمند کار فرهنگی و ورود رسانه ها و دستگاه های فرهنگی به این امر خطیر است.

عسکری از بخشداران خواست که از ظرفیت ماموستایان و معتمدین برای شناسایی بی سوادان و متقاعد کردن آنان برای حضور در کلاس های سوادآموزی در سطح روستاها بهره گیری کنند.

وی با تاکید بر پیگیری و رفع مشکلات آموزش یاران نهضت سوادآموزی، بیان کرد: آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی مرکز یادگیری در مناطق حاشیه ای سنندج با اولویت ناحیه منفصل شهری نایسر اقدام کند.

کد خبر 2760920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha