وزیر کشور: همدلی مردم کردستان در موضوع اربعین ستودنی است

وزیر کشور گفت: همدلی و علاقه آحاد مردم در کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و استان های دیگر در اربعین نشان دهنده عمق فرهنگی جریان اربعین است که قابل ستایش و ستودنی است.

به گزارش کرد پرس، یکصد و نوزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین‌حسینی به ریاست وزیر کشور و با حضور معاون امنیتی انتظامی وزیر و رییس ستاد مرکزی اربعین‌حسینی و نمایندگان عالی دولت در استان های دروازه عتبات عالیات برگزار شد.

در این نشست استانداران ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در سال جاری، پیشنهاداتی در خصوص هرچه بهتر برگزار کردن اربعین ۱۴۰۳ مطرح کردند.

وزیر کشور در این نشست با قدردانی از دستگاه‌های فعال در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲، گفت: از همه دستگاه ها، استانداران و شهرداری ها که عاشقانه، مخلصانه و مجدانه تلاش کردند تشکر می کنم.

احمد وحیدی با اشاره به نقش مردم در برپایی موکب ها، اظهار کرد: نظر دولت و رئیس جمهور این است که هر چقدر ممکن است، کارها به مردم و گروه های مردمی واگذار شود و مواکب هم صرفا برای تامین اسکان و تغذیه فعال نباشند و امور دیگر مرتبط هم به آنها سپرده شود.

وی توجه به مباحث فرهنگی و آثار بزرگ اربعین را ضروری دانست و افزود: جریان اربعین یک جریان تمدن ساز است که ما را به قله های عزت و افتخار امت اسلامی می‌کشاند.

وزیر کشور ادامه داد: برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان، با اشتیاق موکب می زنند و از زایران اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می کنند.

وحیدی تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت را ناشی از نادانی آنها برشمرد و یادآور شد: جریان اربعین نشان داد که مردم ایران به اهل بیت (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی علاقمند هستند و مذاهب و ادیان دیگر هم برای خودشان در این جریان، نقش قایلند.

وی بیان کرد: در کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و استان های دیگر، این همدلی و علاقه آحاد مردم نشان دهنده عمق فرهنگی جریان اربعین است.

کد خبر 2760944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha