سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی مخابرات کردستان برای توسعه فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی برای اجرا و توسعه فیبر نوری در سطح استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت از اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در سال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: با این اقدام فیبر نوری جایگزین تجهیزات قدیمی می شود.

وی اظهار کرد: طرح نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در استان آغاز شده و در فاز نخست آن حدود ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: با اجرای این طرح، امکانِ ایجاد ظرفیت سازی و افزایش مشترکان تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، در حوزه های تجاری و خانگی فراهم می شود.

حکمت ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکان، را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است، یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر نوری روستا ها سرمایه گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: سال گذشته در حوزه مخابرات ۲۰۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سطح استان انجام شده و در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است.

کد خبر 2760951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha