۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
پیشرفت ۷۶ درصدی آبرسانی ملکشاهی

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه آبرسانی ملکشاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، پرویز ناصری گفت: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم، عدم تخصیص اعتبار و... به پروژه‌ای زمان بر تبدیل شد که با پیگیری های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزو مصوبات سفر اول قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان ) و انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر می باشد.

ناصری خاطرنشان ساخت: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده، خاطرنشان ساخت: در تلاشیم در ماه‌های آینده این پروژه به بهره برداری برسد که با بهره برداری از این پروژه، دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

کد خبر 2760964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha