ادعای درآمد ۱۰ میلیون دلاری صنایع دستی کردستان!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: سال گذشته صادرات صنایع دستی استان ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار درآمد داشت.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع دستی کردستان وجود دارد، گفت: صنایع دستی در هر منطقه از کشور، نشان دهنده آداب و رسوم، فرهنگ، تمدن و سبک زندگی آن دیار است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی از جمله عوامل مهم اشتغال زایی و توسعه اقتصادی به شمار می رود، اظهار کرد: سال گذشته صادرات صنایع دستی استان کردستان ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار درآمد داشت که در صورت بازاریابی و فروش بیشتر تولیدات فعالان این عرصه می توان شاهد درآمدزایی بیشتری بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه به منظور توسعه صنایع دستی مجتمع صنایع دستی در تایله سنندج ایجاد شده است، افزود: ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند و امید می رود که با برپایی این مرکز، امسال شاهد رونق و صادرات بیشتر صنایع دستی نسبت به سال گذشته در استان باشیم.

مهرزاد ادامه داد: توسعه صنایع دستی، فرصتی برای ارتقای تولید و صادرات بوده و یقیناً با تولید آثار جذاب و بهبود کیفیت می توان فروش و درآمد بیشتر جذب و بازارهای داخل و خارج از کشور را تسخیر کرد.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد شهرک صنایع دستی در تپه پیرچنار حسن آباد سنندج خبر داد و یادآور شد: این مرکز در یک سایت به مساحت ۱۲ هکتار احداث خواهد شد که یقیناً باعث اشتغال زایی بیشتر، فروش تولیدات و توسعه صادرات صنایع دستی استان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری ۳۰ نمایشگاه در بخش های مختلف از ابتدای سال تاکنون در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه نیز نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سنندج به مدت ۶ روز برگزار می شود.

مهرزاد گفت: کردستان ۴۵ رشته صنایع دستی دارد که ۲۵ رشته آن ثبت ملی شده و فعالان این رشته در قالب اعطای تسهیلات و ارائه بسته های تعرفه ای مورد حمایت قرار می گیرند.

کد خبر 2761002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha